Gå til innhold

Ny blokk fra AC. Cuplex "PRO".


8-Ball

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spørsmålet er vel ikke OM men HVOR mye tess den er.

 

Det ser ut som kjøleblokka til vannkjølinga jeg skal bygge :love:

Vi ser ut til å havne i tottene på hverandre hele tiden... Neida bare tuller.

Men jeg har den vanlige cuplex ser du så denne "pro" utgaven bør være bedre.

Kunne gjerne tenkt meg å oppgradert hadde bare guttene i overklokking.no kjørt en test på denne sammenlignet med noen andre. hint,hint.. Hadde vert en go ide med en cpu-blokk roundup. Litt av vært nytt på fronten nå for tiden.

Lenke til kommentar
Se det ja!

Da er det vel bare å ta baufila fatt, igjen. :p

 

Tester gjerne pr. omgående jeg, hadde jeg bare fått kloa i den....

Kan du ikke ringe microplex og se om de vil ha en omtale på den? Det er jo et bra salgstriks for de og, i og med jeg er ganske sikker på bra resultat, og at denne blokka er ikke så dumt designet heller.

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar

Jeg har sett\kjent på blokka, typisk AC kvalitet. Noe som da mener at den er bra.

Men hvis det er noe jeg har å usette på, så er det bare er 1/8BSP gjenger. Noe som desverre gjelder alle AC blokkene.

Skulle gjerne ha sett denne blokka med 3/8BSB og 1/2BSP også...

Endret av The_Cook
Lenke til kommentar
Jeg har sett\kjent på blokka, typisk AC kvalitet. Noe som da mener at den er bra.

Men hvis det er noe jeg har å usette på, så er det bare er 1/8BSP gjenger. Noe som desverre gjelder alle AC blokkene.

Skulle gjerne ha sett denne blokka med BSB og 1/2BSP også...

Ja kunne iallefall hatt 3/8". Tror det hadde blitt bra. Men tror ikke denne siste blokka er så vanskelig å sette i 3/8" gjenger. God plass ser det ut som.

Lenke til kommentar

Jeg vurdere denne blokken sterkt. Ting som gjør meg i tvil er hvor er effekten i forhold til e.x. Danger Den TDX men mest av alt: Festemekanismen! En uavhengi uttalelse der kunne gjort seg (litt sårt punkt i min lille verden).

 

Flott at du viser engasjement Skrue!

Lenke til kommentar
Jeg vurdere denne blokken sterkt. Ting som gjør meg i tvil er hvor er effekten i forhold til e.x. Danger Den TDX men mest av alt: Festemekanismen! En uavhengi uttalelse der kunne gjort seg (litt sårt punkt i min lille verden).

 

Flott at du viser engasjement Skrue!

Festemekanismen ser ut til å være lik den "vanlige" cuplex, som vil da si at hvis du hovedkort med 4 hull rundt sokket er den suveren.

Lenke til kommentar

cuplex blokker har i allefall i fortiden vært elendige ytelsesmessige..

 

trust me.. jeg har en i systemet nå.. cpu.. møkk dålig for å være helt ælig..

men epoxien rundt niplene på magnumen herder enda, så da blir det ikke magnum med det første.. synes foresten ikke at den hollder sælig høy kvalitet heller..

 

mine tanker i allefall..

 

edit: de nye ser vel nesten brukbare ut, men ikke ikke som noen toppyter.

jeg kom allerede på en hel del ting som kunne forbedres med den etter 10sec så jeg er ikke overbevist, men for all del, test den! *kom igjen skrue, kom igjen!*

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar

Da tenker du vell på den første utgaven ikke sant? Cuplex EVO. For den har vell aldri vært noe kjent for å være noe tess. Noe av det var vell forde de brukte alt for massiv kobber. Så vell mer eller mindre ut som en kobber cylinder. Tynn flate mot CPU er vell det som gjelder.

Tror nok denne er mer lovende...

Lenke til kommentar
Jeg vurdere denne blokken sterkt. Ting som gjør meg i tvil er hvor er effekten i forhold til e.x. Danger Den TDX men mest av alt: Festemekanismen! En uavhengi uttalelse der kunne gjort seg (litt sårt punkt i min lille verden).

 

Flott at du viser engasjement Skrue!

Dårlig festemekanisme? Så vidt jeg kan se, benytter jo blokka de fire hullene rundt CPU-sokkelen, og det er da ikke noen dårlig løsning?

 

Jeg for min del har faktisk troen på at blokka fungerer bra, men har nok ikke tid til å teste den før ferieavviklinga.

Lenke til kommentar
cuplex blokker har i allefall i fortiden vært elendige ytelsesmessige..

 

trust me.. jeg har en i systemet nå.. cpu.. møkk dålig for å være helt ælig..

.. synes foresten ikke at den hollder sælig høy kvalitet heller..

 

mine tanker i allefall..

 

Kunne du spesifisert litt nøyere? Hvilke blokk fra ac er det du mener er møkk dårlig både kvalitetsmessig og ytelsesmessig? Må vite dette..

Lenke til kommentar

QUOTE (LOZER @ 13/07/2004 : 21:26)

Jeg vurdere denne blokken sterkt. Ting som gjør meg i tvil er hvor er effekten i forhold til e.x. Danger Den TDX men mest av alt: Festemekanismen! En uavhengi uttalelse der kunne gjort seg (litt sårt punkt i min lille verden).

Dårlig festemekanisme? Så vidt jeg kan se, benytter jo blokka de fire hullene rundt CPU-sokkelen, og det er da ikke noen dårlig løsning?

 

Gikk på trynet der :blush: . En versjon heter socket A en annen heter Socket 462. Det litt for overklokkede og til tider rasktarbeidende hode :D gjorde en lei feil :mad:

 

LOZER

Lenke til kommentar
Jeg har sett\kjent på blokka, typisk AC kvalitet. Noe som da mener at den er bra.

Men hvis det er noe jeg har å usette på, så er det bare er 1/8BSP gjenger. Noe som desverre gjelder alle AC blokkene.

Skulle gjerne ha sett denne blokka med 3/8BSB og 1/2BSP også...

1/8 BSP gjenger har større* gjennomstrømming enn dysen som følger uansett så det blir ikkje noe "flaskehals" der, i allefall ikkje nevne verdig i forrhold til dysen...

 

eller tar eg feil igjenn?

 

*) kan i allefall, kommer ann på godstykkelse i nipplene

Lenke til kommentar
1/8 BSP gjenger har større* gjennomstrømming enn dysen som følger uansett så det blir ikkje noe "flaskehals" der, i allefall ikkje nevne verdig i forrhold til dysen...

 

eller tar eg feil igjenn?

 

Nei, det tror jeg faktisk ikke! Dimensjonen på niplene er nok mer enn gode nok i forhold til hva som faktisk går igjennom dysa / dysene.

Lenke til kommentar

Denne vil nepppe yte bedre en TDX blokka, pga at vanngjennomstrømmningen er annderledes her. Dere ser vannet kommer ned, ene delen går ut mot retur, mens den andre delen av vannet havner i bak "evja" og vil kollidere med det nye vannet som kommer inn. Dermed vil vannet få lenger oppholdstid inne i blokka. TDX er derimot pæreformet og strømmen blir naturlig ledet ut mot retur.

 

Min teori ivertfall ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...