Gå til innhold

P4 og Alpha PAL8045

CrackaBoi

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en P4 northwood 1.6, og sitter igjen med en Alpha PAL 8045 ribbe fra mine socket A dager. Spørsmålet er om jeg kan bruke den på CPUen min? Har asus p4b266-e hk. Hvis jeg fjerner den plastramma rundt sokkelen? Går det an å mode ribba så den passer? synd å bare la den ligge....

takker for hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ALPHA PAL 8045 passer dessverre ikke til socket 478 selv om du tar bort plastrammen.

Hullene mellom socket A har følgende dimensjoner senter/senter:36,14/66,09mm, socket 478 har følgende:59,44/76,2mm.

Kjenner noen som har laget noen vinkeljern som festes i siden på 8045'en, disse festet enten med superlim eller ved å borre noen små hull i siden av 8045'en slik at man får festet vinkeljerna med skruer(foretrekker dog det siste, stoler ikke for mye på lim...)

ALPHA har kommet med en ny kjøler for P4 socket 478, nemmelig PAL 8942 som har enda bedre varmeledningsegenskaper en 8045,en. Har selv kjøpt en fra 3dfxcool.no og jeg er kjempefornøyd med denne, en skikkelig Swiftech/Thermalright killer!!!

Ang. plastrammen så er den veldig lett å få av, bruker kun "pushpins" som kan draes opp med en liten god tang, etter å ha tatt disse bort så trenger du bare å klemme sammen "føttene" på baksiden av HK og dytte de ut. Enkelt og greit.

Mitt råd er til deg er å anskaffe en PAL 8942 og selge din "gamle" PAL 8045 på http://bruktmarked.hardware.no/, du taper vel bare 100-150kr. på dette. Håper dette hjelper deg på rett vei :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...