Gå til innhold

Beste DVB-s kort for Pc

Anbefalte innlegg

Det ser ut til at det ikke er mange som lurer på hva det beste PCI Satelitt kortet for pc er på dette forumet...derfor så spør jeg dere (om dere har peiling), hvilket kort er best?

Har lest utallige forum på engelsk, men de ender alltid opp i en slags "nvidia/ati" krangle om hvem som er best :roll:

Jeg har sett på mange merker i alle prisklasser.

Dette var f.eks kortet som ble kåret til årets kort i 2003 (utviklingen på sat kort går ikke akkurat så fort som vanlige skjermkort). Samtidig så ble denne testen utført av en italiensk side. Prisen er fattige 900,-.

Jeg sikler mest på et Hauppauge Nexus-s kort, men det koster 2300,- + CI modulen til 900,-. Dette kortet koster da samlet 3200,-. Kortet har selvsagt innebygd mpeg2 decoder, noe de billige kortene ikke har.

Det er mange kort ute på markedet, merkelig nok så virker det ikke som Pinnacle sine dvb-s kort er særlig populære av en eller annen grunn.

Om du har en dvb-s kort i din maskin...gi lyd fra deg, la meg få høre hva du er fornøyd med eller missfornøyd med :yes:

Hvor viktig er en mpeg2 decoder i selve kortet? Har den noen å si på kvaliteten på bildet? Jeg vet at med en mpeg2 decoder innebygd, så vil jo kortet ta seg av mye av decodinga, slik at cpu får mindre å gjøre. Men om jeg har en ganske kraftig cpu, så burde det ikke være noen forskjell?

Som sagt, fyr løs om du har kunnskap om dette emnet :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker et billig Skystar 2.3 DVB kort. Det har ikke hardwaredekoding av MPEG eller Video ut. Men det gjør ingenting siden jeg bruker skjermkortets DVI utgang til prosjektor. Det har heller ikke CAM slot.

Av program bruker jeg MyTheatre med litt plugin ++ .. m.a.o. full pakke.

Til dekoding brukers PowerDVD filtre med støtte for ATI DVD dekoding,

dermed blir prosessorbelastningen under 10% på en AMD 2600+ Mobile.

Hvis du vil bruke CAM + kort så er ikke dette kortet for deg.

Bakdelen med video utgang på dyre DVB kort er at det er kun S-video,

eller enda verre, composite. De kan heller ikke dekode HD sendinger,

noe som går greit med en kraftig PC + f.eks Skystar-kortet.

Kortet kjøpte jeg her:

www.dvbshop.tv

lqpl

Endret av lqpl
Lenke til kommentar

Jeg har vurdert det kortet selv, men jeg må ha med cam modul da jeg skal ha lovlig canal digital pakke :)

Du bruker altså 10% bare?

Selv har jeg en 1,6Ghz P4-m cpu, denne burde i prinsippet holde...har lest et sted at det var noen som prøvde et Nexus med mpeg2 decoder oppimot et kort uten mpeg2 decoder innebygd, det var visst ganske stor forskjell på kvaliteten.

Nexus kortet har s-video utgang, men skjermkortet i maskina jeg skal bruke har også det, så jeg kan alltids ta bildet gjennom skjermkortet og ut.

Har ikke helt bestemt meg for software ennå, får se når den tid kommer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...