Gå til innhold

DVD'en tatt kvelden?

Anbefalte innlegg

Jeg har en ny (tre uker gammel) SAMSUNG SD-616 DVD-ROM, som intil nylig fungerte helt fin. Men pluttselig ville den ikke lese disker lenger. Jeg kan se den i windows, men når jeg prøver å åpne en disk som står i ber XP meg å sette inn en disk i driven.

-Hva kan være galt?

-På forhånd takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme/lignende problem for noen mnd siden.. og fikk vite det at det er aspi'n til adaptec som gjør at denne fukka opplegg finner sted.

For min del løste problemet seg etter installasjon av CD-Rwin. Jeg bruker den ikke for brenne CD-er men den overskriver aspi'en til adaptec. og alt funker bra.

Lenke til kommentar

bare lurte på hvilke programmer du har installert i det siste?

om du finner driven i systembehandling, se om det er et utropstegn ved siden av den. er det det, så må du åpne boksen, og snu ide-kabelen rett vei (bare snu den fra den veien den stod.)

ellers kan du jo prøve å bruke aspi'en fra adaptec.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-25 16:04, roaldhansen skrev:

om du finner driven i systembehandling, se om det er et utropstegn ved siden av den. er det det, så må du åpne boksen, og snu ide-kabelen rett vei (bare snu den fra den veien den stod.)

hmm, dette må jeg vel legge i dungen merket "latterlige tips"....ærlig talt, du kan ikke vite helt hva du snakker om......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...