Akelbee Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Så langt jeg kan se (ved en sammenligning på Komplett) så er det ikke en eneste 19' LCD skjerm som har større oppløsning enn det en kan få på en rimeligere 17' LCD skjerm (1280 x 1024). Med mindre man har litt dårlig syn, så virker det på meg som at det er helt bortkastet å betale mer for en 19'. Er det noen som vet om 19' LCD med større oppløsning hos en annen forhandler? Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Du har helt rett i at 19" har samme native oppløsning som 17" Personlig er jeg ikke noe glad i 17" da jeg synes ting blir ubehagelig stort. Alleikevel kan jeg tenke meg at en del som driver med grafikk foretrekker at tingene er litt større. Til film vil også større være bedre. Trust me, så en halv film på 19" istad og flyttet den over til 20" etterpå Til spilling har vi erfart at 19" generelt ikke har raske nok paneler. Dette kommer sansynligvis av at større piksler er tregere. Enkelt og greit. Jeg sitter på en NEC nå som ved første øyenkast virker bra i spill, men har ikke hatt tid til å teste denne skikkelig enda. Det er med andre ord smak og bruksområde som definerer om man har mer bruk for 17 eller 19" Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Trust me, så en halv film på 19" istad og flyttet den over til 20" etterpå kan 1 (Én) tomme ha så mye å si da? Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Trust me, så en halv film på 19" istad og flyttet den over til 20" etterpå kan 1 (Én) tomme ha så mye å si da? Oppløsninga på 20"'ere er 1600x1200 mot 1280x1024. Pikslene er derfor så vidt jeg veit mindre på en 20"'er framfor en på 19". Ergo vil ikke bildet bli like "kornete" Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Kornete var nå å ta i litt da Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Kornete var nå å ta i litt da Derfor brukte jeg " " Men prinsippet blir vel det samme Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Akelbee: Hvis oppløsning er det eneste kriteriet du ser etter så er det ikke noe mer vits med 19" enn en 17". Men mange foretrekker 19" av følgende grunner: * Større punkter er bedre for de med dårlig syn, og trenger tydelige bokstaver og detaljer for å se de. Evt. kan du sitte lengre unna skjermen uten å måtte myse og få hoidepine. * Større skjermflate er bedre for de som skal se film. (Her spiller nesten utelukkende skjermstørrelsen noen rolle. Filmer kommer jo som regel i mye lavere oppløsning enn skjermen kan vise uansett. Selv de dyreste og skarpeste CRT-TV'ene har langt lavere praktisk oppløsning enn 800x600) * Det er vesentlig dyrere pg vanskeligere for produsentene å lage en 19" med 1,9 mill fungerende pixler enn en 19" med 1,3 mill fungerende pixler. Dermed blir prisen lavere for 19"ere med den lavere oppløsningen. For mitt eget bruk så vurderer jeg faktisk å velge 19" nettopp av de ovennevnte grunnene. Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 * Det er vesentlig dyrere pg vanskeligere for produsentene å lage en 19" med 1,9 mill fungerende pixler enn en 19" med 1,3 mill fungerende pixler. Dermed blir prisen lavere for 19"ere med den lavere oppløsningen. Nå veies jo 19" opp mot 17" her, så dette argumentet faller i alle fall bort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå