Gå til innhold

Eizo FlexScan L768


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

L795 er den beste 19" jeg har testet til spill.

 

L768 er som andre 19". Det er svært lite forskjell på de. De fleste har samme va panel og sine 20-25 ms i responstid. Helt greit, men ikke for den superkresne spilleren..

 

Vet at Dag aka vammaveien i dag hentet en 19" Philips som vissnok skla være helt rå til spill i denne klassen. Testen av den kommer vel om en ukes tid...

 

LCD guiden under guider gir dere mer info.

 

 

I/O:

 

Oppfordrer deg til å ta en snakk med produsentene. Jeg kaster ikke mer tid bort på deg og dine meninger..

Lenke til kommentar
oivind_dahle: Kan du fortelle meg hvordan L767 klarer seg mot L768... Utifra deg jeg har sett så er det kun kontrastnivået som er annerledes.

Jeg er også veldig interessert i hvordan denne skjermen er i forhold til L767. Følelsen jeg sitter igjen med etter å ha lest testen er at L768 er en dårligere skjerm, siden L767 ble rost så veldig opp i skyene i den store lcd-testen del 2.

 

Hadde nesten bestemt meg for å kjøpe L767, men lurer på om jeg skal vente til L768 kommer. Håper oivind_dahle kan komme med en kommentar.

Lenke til kommentar
Hvordan vil dere sammenligne denne skjermen med L767? jeg kjøpte L767 for en måned siden, og det er vel typisk meg om det skal komme noe nytt, bedre og billigere på markeded like etterpå (skjer bestandig når jeg kjøper noe dyrt)

 

Sant skal det sies at jeg er meget fornøyd med min L767

Og der kom det store spørsmålet jeg også lurte på... Har også vært lykkelig eier av en L767K i halvannen måned nå, og lurer selvsagt på om min vante flaks har slått til igjen :p

 

OT: Har vi muligens samme etternavn Apollox?

 

I/O: Kjeften.. Du har status som et null så lenge du ikke kan kverulere på en bedre måte enn det du gjør :innocent:

 

EDIT: En sammenligning mellom ny og gammel modell bør egentlig være obligatorisk i testen ved modelloppgradering, såfremt den gamle er testet.

:)

Endret av Eriond
Lenke til kommentar

L767 er en meget bra skjerm. Uten tvil.

 

L768 er riktinok sterkere på sin kontrast. Dette ville dere lagt merke til om de to sto siden av hverandre. Men alene tenker man ikke på dette.

 

L768 er jo nyere og derfor lite granne sterkere, men jeg vil ikke si at det er så mye at dere skal angre på deres kjøp av L767.

 

Husk også at L768 ennå ikk er på markedet da...

 

L767 er fortsatt en knall skjerm i mine øyne og jeg håper at dere er fornøyde med deres valg. LCD gjengen prøver kun å anbefale bra produkter....

Lenke til kommentar
OT: Har vi muligens samme etternavn Apollox?

Siden du også klarer å kjøpe nye ting når det er på vei ut av markedet mener du? :D

 

 

Utrolig at det finnes skjermer som har merkbart bedre farger og kontrast enn L767... nesten som at man ikke tror det før man får se det, hehe, men før så hadde jeg lite tro på at det fantes LCD skjermer med bedre bildekvalitet enn min Sony Trinitron 19" CRT. Nå har jeg plassert den på siden av min L767K, og da ser jeg hvor naiv jeg har vært, helt utrolig hvor mye bedre bilde det er på Eizo'en.

 

Hvis man dere ser godt etter så ser dere forskjellen i f.eks lysstyrke og farger på dette bildet, tatt uten blits:

http://home.no.net/apollox/images/DSCN0456.JPG

 

(det er mye mer merkbart når man sitter her, og det ser nesten ut som Eizo'en har FOR skarpe farger på bildet, men det skal jeg love dere at den ikke har, det er bare CRT skjermen som er matt i fargene i forhold) :w00t: Kjempeskjerm

Lenke til kommentar
Nope! Sjekk Msn identitet :)

Jupp, vi har nok det :)

 

btw:

Jeg prøvde å ta et bilde av etterslepen på L767 og endte opp med dette (ganske uklart)

 

http://home.no.net/apollox/images/etterslep.jpg

 

Nå skal det sies at bildet ikke rettferdiggjør virkeligheten, det er ikke så ille som det ser ut som, men det gir jo en liten smak på hvor stort problemet med rødt er....

Lenke til kommentar

jeg har ingen problemer, jeg registrerer at det er der, men tenker ikke over det... Men dette varierer jo fra person til person... Jeg vil anbefale deg å evt. spille litt på en skjerm med litt etterslep sånn at du får sett hvordan det er.

 

(det ser mye værre ut på bildet der enn det oppleves i virkeligheten)

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Å si at Eizo har 5 års garanti er i beste fall en smule usant:

 

"5 Year Limited Warranty

 

Products covered by the 5 year limited warranty (see listing above) are subject to the following principal terms and conditions.

 

The product shall be free from defects in material and workmanship for a period of five (5) years, but subject to the usage time being 30,000 hours or less from the date of purchase.

The warranty period for the LCD panel and backlight is limited to three (3) years from the date of purchase.

 

Please see this link for the complete 5 year limited warranty."

 

Jeg tolker dette som at det bare er materialskader og produksjonsskader som har 5års garanti. Skader på selve panelet eller baklyset er derimot 3 år. Og skal vi være ærlig mot oss selv er det vel det som er det viktige.

 

:blush:SELVSENSUR AV HORRIBELT REGNESTYKKE UTEN ROT I VIRKELIGHETEN... :blush:

 

Eizo skal likevel ha pluss for at 1 pixelfeil gir garantirett, mens de fleste andre opererer med minst 4 pixelfeil.

Endret av L03VIk
Lenke til kommentar
Eizo sier også at garantien er kortere enn 3 år hvis skjermen er brukt mer enn 30.000 timer. Dette tilsvarer at skjermen står på i 3 timer hver dag i 416 dager, som knapt er et år. Har prøvd å undersøke litt med andre produsenter, og så vidt jeg kan se har f.eks. Samsung 3 års garanti uten timebegrensning.

 

Den fikk jeg ikke til å bli rett :dontgetit:

 

3 timer hver dag i 416 dager = 3*416 som blir 1248 timer.

 

Edit: Misforsto jeg?

Endret av ptv-
Lenke til kommentar
Eizo sier også at garantien er kortere enn 3 år hvis skjermen er brukt mer enn 30.000 timer. Dette tilsvarer at skjermen står på i 3 timer hver dag i 416 dager, som knapt er et år. Har prøvd å undersøke litt med andre produsenter, og så vidt jeg kan se har f.eks. Samsung 3 års garanti uten timebegrensning.

 

Den fikk jeg ikke til å bli rett :dontgetit:

 

3 timer hver dag i 416 dager = 3*416 som blir 1248 timer.

 

Edit: Misforsto jeg?

Maksimalt antall timer man kan klare på 3 år er 26.304, så Eizo er nok på trygg grunn her ;)

Tror nok vår gode venn L03VIk bør gå opp igjen matteklassen :p Og det må vel gjerne Eizo folkene også gjøre...

 

Edit: Eller at vi begynner å lese rett før vi hyler... Det er 5 år eller under 30.000 timer :)

Endret av Eriond
Lenke til kommentar

30.000 timer = 3timer hver dag i 10.000 dager, eller 3 timer hver dag i ca 27år. Er ikke det ganske banalt da?

 

Evt, døgnet rundt i underkant av 3 og et halvt år.

 

 

 

Velvel, jeg må ha ny skjerm i løpet av uka, så jeg hadde håpet på å få skaffet denne. Det virker imidlertid svært vanskelig, så det dere da vil anbefale er 767?

Endret av Vaffelkake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...