Gå til innhold

Merkelig problem med mus og tastatur

oycob

Anbefalte innlegg

Noen venner av meg ringte og hadde problemer med pcen. Tastaturet fungerte ikke.

Jeg tok med meg et nytt tastatur (som fungerer på en annen pc) opp for å teste. Når jeg satte i det, lyste alle lysene (caps lock, numlock, scroll lock) konstant og hverken tastaturet eller musa fungerte. Jeg Prøvde å koble til det gamle tastaturet uten mus. Alle lysene stod her og blinket svært raskt hele tiden (selv etter at jeg var kommet inn i win). Det fungerte ikke. Så prøvde jeg å starte med både musa og det gamle tastaturet, da blinket lysene litt helt i begynnelsen av post (3-4 raske blink) og så sluttet de helt. Musa fungerte når jeg kom inn i windows. Så prøvde jeg å boote med kun musa, og da fungerte den. Prøvde også å boote uten mus med begge tastaturene, uten at noe endret seg. (konstant lys på det nye og ingen respons på tastatrykk, konstant, rask blinking på det gamle og ingen respons)

Jeg tenkte først at dårlig kontakt var problemet, og prøvde å dytte ps2 pluggene ned mot hk'et litt (har opplevd at dette har vært problem før), men det hjalp ingenting.

Jeg har gått tom for ideer, hva i all verden kan være galt? :hmm:

Systemet er en athlon 1200mhz med 256meg ram og et slags asus kort (gjetning basert på den grønne northbridge kjøleren, så ikke nøyere etter)

Ps. Er litt usikker på kategorien, men mistenker at hovedkortet har skyld i dette og derfor fant jeg ut at dette var den mest passende kategorien. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ehe, selvfølgelig fungerer usb mus og tastatur... men problemet er at ikke ps2 mus og tastatur fungerer.

Ny usb mus og usb tastatur koster dem mer enn nytt, tilsvarende hk gjør, så det ender med at jeg foreslår nytt hk. Fatter ikke hvordan feilen kan ha oppstått though :shrug:

Lenke til kommentar

Foreslo det, men de var ikke interessert i mer ytelse... :dontgetit:

De bruker pcen nesten kun til skriving, surfing og litt scanning og printing... så for dem holder egentlig en 1200mhz duron, selv om jeg synes det er grusomt tregt :D

Lenke til kommentar
Foreslo det, men de var ikke interessert i mer ytelse... :dontgetit:

De bruker pcen nesten kun til skriving, surfing og litt scanning og printing... så for dem holder egentlig en 1200mhz duron, selv om jeg synes det er grusomt tregt :D

Da må det bli mus og tastatur med USB da... For jeg tror nok PS/2 portene er vandret i dette tilfellet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...