Skurupu Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Broren min har kjøpt seg ny PC nå. Han skulle instalere Windows XP, men han får en beskjed hvor det står at systemet ikke finner noen HDD. Jeg har selv aldri vært borti SATA før, så jeg lurer på hva som må gjøres. Broren min han også ringt inn til leverandøren for å få hjelp. De sa at han måte starte windows instalasjonen med SATA driver disketten i floppy'n. Så skulle han trykke på F6 og da skulle SATA disken instalere seg selv. Noe den ikke gjorde. Noen som har noe tips til hvordan dette skal gjøres? Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Broren min har kjøpt seg ny PC nå. Han skulle instalere Windows XP, men han får en beskjed hvor det står at systemet ikke finner noen HDD. Jeg har selv aldri vært borti SATA før, så jeg lurer på hva som må gjøres. Broren min han også ringt inn til leverandøren for å få hjelp. De sa at han måte starte windows instalasjonen med SATA driver disketten i floppy'n. Så skulle han trykke på F6 og da skulle SATA disken instalere seg selv. Noe den ikke gjorde. Noen som har noe tips til hvordan dette skal gjøres? Den installerer seg ikke av seg selv, etter at du har trykket f6 under installasjonen kommer det en liste over s-ata driverene og da velger du driverne etter hvor du har koplet disken til hovedkrotet. Hvis det ikke skjer noe når du trykker f6 , så kanskje det er floppy'n det er noe galt med, du kunne ha sjekket om den var i bios Lykke til m.v.h Knut Fredrik Lenke til kommentar
Blib Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hva med å lese stickies? http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=204514 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå