Gå til innhold

Offline / missing harddisk

Anbefalte innlegg

Jeg hadde problemer i forrige uke med et PC'en min (se link), som jeg tror jeg har fått rettet. Fant ut at det var en defekt IDE-kabel og harddisk som gjorde at jeg ikke fikk startet PC'en.

Ref.: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=266173&hl=

Nå har jeg et nytt problem. Jeg har en WD 250 GB disk som ikke fungerer. Jeg har dobbelsjekket kabler o.l., og er sikker på at den er koblet på rett nå. HD'en kommer opp i BIOS, men får den ikke opp i My computer. Når jeg går inn på Disk Management står disken oppført der, men den står som Offline og missing. Selv når jeg kobler ut hd'en så kommer den opp i disk management som offline og missing. Jeg har prøvd disken på andre PC'er, og der fungerer den som normalt.

Er det noen som har noen idéer om hva som kan være galt? Disken fungerer, som sagt, tilsynelatende normalt på andre PC'er, men ikke på min. Kan den alikevel være defekt?

Detaljer om hardware og OS står i linken på toppen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørtes nesten ut som ett software problem. Prøv å avinstaller den via Diskbehandling som du nevner. Sjekk evt. også i enhetsbehandling (vis skjulte enheter), fjern/avinstaller alle referanser.

Dersom du har installert driverer/software til den disken tidligere, fjern denne. Restart og Windows vil legge inn riktige drivere.

Hardwareproblemer: Prøv den på den andre IDE kontrolleren på HK'et ditt.

Lykke til! :)

Edit: Leif + hwprob.

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...