Gå til innhold

Pc til ca 3000

Anbefalte innlegg

Man er fattige, men trenger ny pc...

Har skjerm og tastatur og mus

Trenger kabinett, hovedkort, skjermkort, minne, cpu og cpu vifte.

Jeg kan ikke kreve all verdens for denne prisen. Det jeg er ute etter er en relativt stillegående PC som kan kjøre om natta uten å plage meg alt for mye. Går derfor for et kabinett med 120mm vifte og stille strømforskyning, litt dyrere stille cpu vifte og skjermkort uten vifte. Dette fører til at jeg ikke får en super PC, men jeg håper at jeg kan få til en som kan kjøre de nyeste spillene, men ikke nødvendigvis ha den aller beste grafikken.

Jeg har funnet det jeg tror kanskje kan passe meg best hos Databutikken. Tror ikke jeg kan spare nok på å kjøpe fra andre nettbutikker til at det blir verdt den ekstra portoen.

Har ingen planer om å overclocke, får ta det som det kommer i såfall...

Her er mitt nåværende forslag.

Antec SLK3700AMB Super Midi Tower Metallic Bronze 350W ATX

724.00

(Kjøper denne fordi det var den billigste jeg fant med 120mm vifte og såpass stille strømforskyning)

Arctic Cooling AMD Copper Silent 2 L 3-speed Blue LED SocketA (max XP3400+)

125.00

(Billigste stillegående vifte jeg fant)

ASRock K7S8X SIS746FX 3DDR-DIMM 5PCI 1AGP8X Audio LAN SocketA ATX

321.00

(Billig hovedkort som ser ut til å være godt nok til resten av utstyret)

AMD Athlon XP2400+ Thoroughbred 2000MHz/2.0GHz 256Kb 266MHz 0.13 bulk SocketA

569.00

(Athlon XP er det billigste alternativet som ikke er alt for elendig. Tar ikke sjansen på celleron, ikke bra nok :p)

Kingston KVR400X64C3A/512 512Mb DDR PC3200/DDR400 184pin 400MHz

869.00

(Litt dyrt minne, men det er egentlig det eneste som var dyrere enn andre steder på databutikken. Ikke mye å tjene på å kjøpe annet sted. Og Kingston er vel relativt bra? :))

Club 3D Radeon 9200 128Mb DDR TV-out DVI RETAIL AGP

626.00

(Måtte såpass langt opp i pris for å ungå SE versjoner, som jeg forstår ikke kan brukes til 3d spill i noen særlig grad)

Totalt: 3234.00

(Kanskje bitte litt i det dyreste laget, men jeg skal klare det!)

Noe som kunne blitt gjort billigere uten å tape for mye ytelse? Noen ting som er for dårlig osv.? Vis deres o'store kunnskap! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville kjøpt ett Abit Nf7-M med innebygd grafikkkort sammen med en Duron 1,8 eller xp2200+ og 2stk NoName 256MB brikker fra Komplett. Dette vil gi minst like god ytelse hvis du klokker bittelitt opp og da kan du enkelt oppgradere med ett kraftigere skjermkort senere...

Med ett så begrenset budsjett ville jeg gått for ett Q-tec kabinett med 350watt's strømforsyning.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg har valgt et såpass dyrt kabinett er det at en viktig ting for meg er å holde PC'n så stille som mulig. Da må jeg nesten ha 120mm vifte. Jeg har derfor valgt å legge litt penger i kabinettet så slipper jeg å plages over det senere.

Skal jeg kjøpe bedre hovedkort vil prisen nødvendigvis bli større. Da må jeg kutte ned på noe. Jeg vil ikke gjøre den mer støyende. Da er det ram, prosessor og skjermkort igjen. Det er vel ikke lurt å gå for 256mb minne? Blir vel litt i det minste laget? Skjermkortet er det vel ikke så mye man kan gjøre med, vil bli alt for dårlig.. Mulig at det er det allerede nå. Prosessoren er det uansett minimalt å spare på. Og det å ha skjermkort integrert i hovedkortet har jeg en viss fobi mot...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...