Gå til innhold

Datamaskinen låser seg

Anbefalte innlegg

siden jeg ikke vet hva som fører til dette ble det litt vanskelig å plasere denne topicen under noen bestemt tråd.

Problemet er at datan helt plutselig og uten forvarsel låser seg helt..imens jeg,spiller,surfer på nett eller bare hører på musikk så stopper den helt opp.

hva tror dere kan være problemet??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
siden jeg ikke vet hva som fører til dette ble det litt vanskelig å plasere denne topicen under noen bestemt tråd.

Problemet er at datan helt plutselig og uten forvarsel låser seg helt..imens jeg,spiller,surfer på nett eller bare hører på musikk så stopper den helt opp.

hva tror dere kan være problemet??

Kan være dårlig RAM.

Har du flere enn 1 brikke, prøv med kun 1 og se om det retter seg. Har hatt problemet selv med 2 stk. TwinMOS. De fungerte begge, men de tålte ikke å stå sammen.

Når du ber om hjelp så er det en fordel at du skriver hvilken maskinvare du har.

Velkommen til forumet forresten ;)

Sveinl.

Lenke til kommentar

vifta sviver den!!

men jeg har tatt av den ene sida på kabinettet så CPU får luft, så skal jeg lage kjøleibber i siden på den en gang jeg gidder :whistle:

ser ut til at den fungerer da

Lenke til kommentar

Kva er "øvre grense" på CPU-temp?

Eg har eit liknane problem som kom i vinter ein gong (bygde nytt for eit år sia) og har vore litt til og frå. Det eg ser er at når eg gjer vissa ting heng det seg garantert før eller sia -som å spele Championship Manager... :(

Det er frykteleg CPU-intensivt, og eg ser at CPU-temp fort auker med 10+ grader når eg har hatt det opp ei stund :ohmy:

Uansett, standard temp ligg på omkring 50. Når eg fyrer opp CM klater det opp mot 60 (og før eg oppdaterte BIOS opp mot 65)... så, om litt, er det heng.

No i det siste har eg fått ein anna variant der skjermen blir svart og... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...