Gå til innhold

Ny PC, 13-15k, smell for penga

Anbefalte innlegg

Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM

Varenr.: 122429

Lagerstatus: Midlertidig utsolgt (antatt leveringstid til oss: 5 dager)   1762 1762  

--------------------------------------------------------------------------------

Chieftec CX-03 Medium Tower Sort/Alumini ingen stømforsyning,CX-03B-B-AW-OP,w/USB

Varenr.: 300310

Lagerstatus: 20-49 stk på lager   994.99 994.99  

--------------------------------------------------------------------------------

Fortron Powersupply ATX rev2 400W 120mm, 24pin,SATA Special Edition

Varenr.: 301418

Lagerstatus: Midlertidig utsolgt (antatt leveringstid til oss: 5 dager)   829 829  

Sapphire Radeon X800PRO VIVO 256MB DDR AGP,ATI X800PRO, VIVO, Full-Retail

Varenr.: 300803

Lagerstatus: Midlertidig utsolgt (antatt leveringstid til oss: 10 dager)   3895.21 3895.21  

Corsair TWINX1024-3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200 DIMMs

Varenr.: 124048

Lagerstatus: 20-49 stk på lager   2425.01 2425.01  

AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

Varenr.: 300493

Lagerstatus: Midlertidig utsolgt (antatt leveringstid til oss: 5 dager)   2510 2510  

EPoX EP-8KDA3J Hovedkort for Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Lyd

Varenr.: 300671

Lagerstatus: Midlertidig utsolgt (antatt leveringstid til oss: 5 dager)   918.99 918.99 

Edit. Total på den over er 13337,- inkl mva. 9602,- uten mva.

Tenkte jeg skulle ha en liten oppgradering av systemet nå veldig snart, det jeg ikke har satt opp over har jeg fra før (dvd-r, mer lagringsplass etc.)

Jeg synes denne ser ganske bra ut, må også legge til at jeg ikke betaler moms + litt andre ting så man kan trekke fra 28% på full pris. Så ut i fra den prisen vil jeg ikke bruke mer enn 10-11,000.

Er det noen andre som har forslag til en enda bedre maskin? Det kan være Intel også men hovedformålet med denne PCen er spill og videodekoding, så da er vel A64 best?

Komponentene over er hentet fra komplett, men om jeg burde ha en annen type RAM etc så bare kom med det så tar jeg det i stede =)

Endret av viranth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, du sier noe der. Men jeg er av den oppfatning at et kabinett er der jeg har maskindelene og trenger ikke noe "pent" kabinett. Sett litt på microplex når det gjelder Lian Li kabinetter og jeg kan ikke si at jeg så noe som fanget mitt øye, derfor lar jeg heller vær og kjøper det siden.

Etter at svigers sa "Trodde datamaskiner ble mindre" når han så mitt tower, så bestemte jeg meg for å skaffe noe mindre nestegang =)

Lenke til kommentar
Betaler man ikke 24% moms ? Jeg har nettop kjøpt maskin gjennom firma og tok totallsum. minus 24%moms !

eller tar jeg feil ? :hmm:

Stussa også litt, men trådstarter sier han kan trekke fra moms pluss litt andre ting. Og litt andre ting er vel da 4 prosentpoeng.

MVH Audun

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NN7wWQ
Fortjene ikke den pc'n et bedre kabinett?

Hvorfor ikke spandere på deg et Lian Li kabinett?

Jeg har selv et Chieftech kabinett og syns det er kjedelig. Mye resonans i det også!

Ehm, hva mener du med mye resonans? Ikke for å være frekk, men vet du hva det betyr? :hmm:

Lenke til kommentar
Betaler man ikke 24% moms ? Jeg har nettop kjøpt maskin gjennom firma og tok totallsum. minus 24%moms !

eller tar jeg feil ? :hmm:

Trekker fra 24% + 4%. Vet ikke helt hva de 4% egentlig er, men jeg har ikke noe i mot at det er noe jeg kan trekke i fra =)

Lenke til kommentar
Fortjene ikke den pc'n et bedre kabinett?

Hvorfor ikke spandere på deg et Lian Li kabinett?

Jeg har selv et Chieftech kabinett og syns det er kjedelig. Mye resonans i det også!

Ehm, hva mener du med mye resonans? Ikke for å være frekk, men vet du hva det betyr? :hmm:

Med resonans i denne sammenhengen tipper jeg han mener vibrasjoner i kabinettet. Dette oppstår når en vifte eller harddisk "overfører" vibrasjoner til kabinettet. Hvis ikke kabinettet er godt sammenskrudd kan man høre en irriterende dirrelyd.(som regel fra sideveggene).

Et tungt og stabilt kabinett er en fordel, det er tross alt ingen tilfeldighet at f.eks kvalitetshøytalere veier 20-50+ kg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...