AVF_Kokken Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Sukk: Joda, nVidia klarer helt sikkert 85Hz, bare ikke her hjemme. Nå har jeg drevet å lastet ned siste drivere fra nVidia ( og avinstallert de gamle med påfølgende installasjon av de nye. Men akk: Etter å ha satt opp refreshrate til 85Hz, da går det en tilfeldig tidperiode, og så smeller refreshraten tilbake til default 60Hz på desktop'en. Som oftest når jeg starter et eller annet program... Men, OK, det er ikke helt A4 oppsett jeg sitter med heller: Gainward GeForce2 MX400 TwinV 32Mbyte, golden sample. Dvs standard overklokket til 220/220 på Core/Memory. I tillegg benytter jeg meg av TvinView oppsettet og kjører 2 stk Fujitsu-Siemens 19P2. OS: Win2K SP2, engelsk. Ellers: P4 1.8NW på Asus P4T-E, 1Gb Samsung RDRAM, WD880 hardisker. Oppløsning på 2048x768 og 2304x864 har begge denne egenskapen. Skjermkortet har normalt ingen problemer med hverken oppløsning eller refreshrate iht spec. Skjermene blir listet opp som Plug and Play monitor og klarer inntil 120Hz refreshrate i disse oppløsnigene. Og som en liten kuriositet til slutt: Det er kun den ene skjermen som går tilbake til 60Hz - skjermen til venstre (pri skjerm). Bytter jeg om på de to skjermene er det fremdeles den til venstre som faller tilbake, så det er ikke selve skjermen som er problemet. Noen som har en løsning på denne gåten, eller skal jeg kaste kortet på dynga...? Har kortet problemer med å holde Plug and play infoen fra skjermen ? I samme gate: Jeg har en annen PC på jobben med GF2MX400 kort. Denne oppdager skjermen som 19P2 i stedet for Plug And Pray Monitor. Men da er det selvfølgelig Fujitsu-Siemens både PC og skjerm. Er det noen type-filer jeg kan kopiere fra denne hjem slik at PC'en finner rett skjerm i stedet for plug and pray ? [ Denne Melding var redigert av: softlaughbrush på 2002-04-22 20:21 ] Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Ein ufundert teori frå meg: GF2 har vel berre ein RAMDAC? Da blir det kanskje litt heftig å kjøre Twinview på 85Hz? Eller har ikkje dette nokon samanheng.... Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 22. april 2002 Forfatter Del Skrevet 22. april 2002 Quote: On 2002-04-22 20:21, Ola PeK skrev:Ein ufundert teori frå meg:GF2 har vel berre ein RAMDAC? Da blir det kanskje litt heftig å kjøre Twinview på 85Hz? Eller har ikkje dette nokon samanheng.... Men det går ei stund! Opptil flere timer på gode dager... Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 NVidia og Win2K/XP er skikkelig mongo på refreshrate. Du må laste ned nvrefreshfix for å fixe det. Men ser du har overklokket skjermkort. Bruker du program for å gjøre det, er det like greit å laste ned RivaTUNER. Det er et supert program som lar det overklokke/tweake skjermkortet, og har nvrefreshfix innebygget! Bruker det selv på mitt GF2GTS. Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 22. april 2002 Forfatter Del Skrevet 22. april 2002 Quote: On 2002-04-22 20:45, mFaFa skrev:NVidia og Win2K/XP er skikkelig mongo på refreshrate. Du må laste ned nvrefreshfix for å fixe det. Men ser du har overklokket skjermkort. Bruker du program for å gjøre det, er det like greit å laste ned RivaTUNER. Det er et supert program som lar det overklokke/tweake skjermkortet, og har nvrefreshfix innebygget! Bruker det selv på mitt GF2GTS. Lastet ned nvrefreshfix som beskrevet over. Men jeg får ikke installert det. Under step 2 av Installasjons-Wizarden kommer meldingen at 'The program was unable to read your display adapter setup information. This can be result of outdatet device list. Please update the device liste by clicking...etc'. Men selv etter å ha oppdatert Supportet devices tillater ikke Wizarden å gå videre. (Display adapter blir listet korrekt opp i informasjonen til wizarden). Støtter ikke prog'et Gainward eller er det TvinWiev som lager kvalm ? Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 Quote: On 2002-04-22 20:45, mFaFa skrev:NVidia og Win2K/XP er skikkelig mongo på refreshrate. Du må laste ned nvrefreshfix for å fixe det. Men ser du har overklokket skjermkort. Bruker du program for å gjøre det, er det like greit å laste ned RivaTUNER. Det er et supert program som lar det overklokke/tweake skjermkortet, og har nvrefreshfix innebygget! Bruker det selv på mitt GF2GTS. Fase 2: Prøvde RivaTuner. Zuckz ! Usabil maskin og det resulterte i idiotoppløsning på skjermene. Pri skjerm gikk til 120Hz (maks) og 800x400 oppløsning. Sekundærskjerm gikk også til 120Hz og 640x480 reell oppløsning med 'pan & scan' virituell 800x480. Ingen mulighet til å velge noe høyere. Ettersom jeg ikke fikk installert programmet nVRefreshFix: Gjør det samme trikset med å sette lovlig refreshrate til maks eller har det flere muligheter? Urg. Det ligger et MatroxG550 og gløder på siden av meg. Det har i alle fall SOLIDE drivere. Synd at 3D er fraværende... Må jeg bite i det sure eplet og cashe ut ATI 8500 ? Noen som kan gi meg snapshots av driver-interfacen slik at jeg kan se hvilke muligheter som finnes ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå