Gå til innhold

Hva er PGA 370?

chrisege

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal oppgradere en Fujitsu Siemens maskin, og åpnet i dag den for å sikre meg at det var en Socket A, men det var det jo ikke. Det var en PGA 370, så da er problemet mitt, hva er en PGA370, var inne hos Komplett, men der fant jeg ingen som hetter PGA 370. Hva kan jeg bruke i denne maskinen.

Håper dere forstår problemet mitt, spør hvis det er noe som er uklart.

På forhånd takk for hjelpen.

MVH ChrisEge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PGA 370, FCPGA (og FCPGA2), Socket 370 er alle samme navn på samme sokkel; sokkelen som Pentium 3 og Celeron (ca. 450Mhz ->1400Mhz).

Sokkel A eller Socket 462 er den sokkelen som K7, Athlon og AthlonXP bruker.

I den maskinen kan du i teorien bruke alle Pentium 3 eller Celeron opp til 1400Mhz. Jeg vil anbefale deg å installere Aida32 (http://www.aida32.hu) eller noe lignende program for å sjekke hvilket hovedkort du har. Så kan du søke etter hovedkortet på Google og så finne ut hvilke CPUer hovedkortet støtter. Eller så kan du ringe Fujitsu-Siemens Teknisk Support og høre med dem.

Lenke til kommentar
For å stille spørsmålet litt andreledes. Kan jeg bruke en hvilken som helst Socket A, CPU??

Skal se hvaslags HK jeg har.

Du må bruke en CPU som passer til det hovedkortet du har.

En Socket A CPU vil IKKE passe hvis det er PGA370 sokkel på HK'et ditt.

Men du kan jo bytte Hovedkort og CPU hvis du har nok $$.

Mulig du må bytte RAM'en og da, men resten er jo gjenbrukbart.

Lenke til kommentar
PGA 370, FCPGA (og FCPGA2), Socket 370 er alle samme navn på samme sokkel; sokkelen som Pentium 3 og Celeron (ca. 450Mhz ->1400Mhz).

Dette kan du bruke, en av de nevnte typene

Du finner dem sikkert undre FCPGA, men sjekk mot hovedkort først, så slipper du å kaste bort penger

Lenke til kommentar
Hva kan jeg bruke, 370 selges jo ikke. Eller??

Nei, socket-370 CPUer selges det svært lite av for tiden. Ingen norske web-sjapper har det ihvertfall. Eneste jeg veit om er Dielectron.com...

Ellers kan du sjekke på bruktmarkedet... (link øverst på siden)... eller pælme hele driten og kjøpe deg en rimelig socket A hovedkort, med en rimelig socket A cpu og 512MB ram (og kanskje en strømforsyning). Da får du en mye mye mye raskere PC

Lenke til kommentar
Nei, du må bytte kjøler også.

Socket 370 og socket A bruker samme kjøler ... men den kjøler'n han har er nok litt i svakeste laget for en moderne socket A CPU. De råeste P3 genererte opptil ca 30W ... mot opptil 70-80W på de feiteste socket-A. I tillegg er nok den vifta som har stått og dura i den Fujitsu-boksen i noen år, moden for søpla. Bevegelige deler blir slitt ... og etter et par år har nok den vifta gått et par ganger rundt jorda for å si det sånn ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...