Manuel Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Jeg sliter litt med å få alle funksjonsknappene på tastaturet til å fungere. De fleste har jeg fått til å virke ved å bruke xev med xmodmap, men noen knapper genererer ikke events. Hvorfor det? Hva kan jeg gjøre for å fikse det? Jeg bruker et Microsoft Multimedia keyboard eller no' Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Jeg sliter litt med å få alle funksjonsknappene på tastaturet til å fungere. De fleste har jeg fått til å virke ved å bruke xev med xmodmap, men noen knapper genererer ikke events. Hvorfor det? Hva kan jeg gjøre for å fikse det? Jeg bruker et Microsoft Multimedia keyboard eller no' Se på lineak Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 Jeg sliter litt med å få alle funksjonsknappene på tastaturet til å fungere. De fleste har jeg fått til å virke ved å bruke xev med xmodmap, men noen knapper genererer ikke events. Hvorfor det? Hva kan jeg gjøre for å fikse det? Jeg bruker et Microsoft Multimedia keyboard eller no' Se på lineak Takk for svar. Skal prøve det, selv om jeg har liten lyst til å starte daemons jeg egentlig ikke vet hva er, og er støttet av distrubutøren. Uansett så hadde det vært greit å vite hva det er som gjør at enkelte knapper ikke "lager" en keycode Lenke til kommentar
whoi Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) På mitt Logitech Internet Navigator tastatur så er det 4 knapper jeg ikke får noe input på. Det er: Shopping, iTouch, Webkamera og Direktemeldinger/SMS. Jeg har ikke brydd meg så mye, for jeg vet ikke hva jeg skulle brukt knappene til uansett Jeg får også sånne meldinger når jeg kjører dmesg. atkbd.c: Use 'setkeycodes e014 <keycode>' to make it known. atkbd.c: Unknown key released (translated set 2, code 0x94 on isa0060/serio0). atkbd.c: Use 'setkeycodes e014 <keycode>' to make it known. atkbd.c: Unknown key pressed (translated set 2, code 0x93 on isa0060/serio0). atkbd.c: Use 'setkeycodes e013 <keycode>' to make it known. atkbd.c: Unknown key released (translated set 2, code 0x93 on isa0060/serio0). atkbd.c: Use 'setkeycodes e013 <keycode>' to make it known. atkbd.c: Unknown key pressed (translated set 2, code 0x92 on isa0060/serio0). atkbd.c: Use 'setkeycodes e012 <keycode>' to make it known. atkbd.c: Unknown key released (translated set 2, code 0x92 on isa0060/serio0). atkbd.c: Use 'setkeycodes e012 <keycode>' to make it known. atkbd.c: Unknown key pressed (translated set 2, code 0x91 on isa0060/serio0). atkbd.c: Use 'setkeycodes e011 <keycode>' to make it known. atkbd.c: Unknown key released (translated set 2, code 0x91 on isa0060/serio0). atkbd.c: Use 'setkeycodes e011 <keycode>' to make it known. Du kunne jo prøvd å søke etter setkeycodes på google så kanskje det kommer opp noen lure tricks! Kanskje man må legge det til i bootloaderen eller no? Edit: setkeycodes er jo et eget program! Skulle nok sjekka opp det først Endret 15. juli 2004 av Blurpy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå