Gå til innhold

Kossen Bestemme innaktiv grense i fluxbox?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når eg lar min fluxbox (på debian) stående i 20min uten at eg rører dataen, så logger den automatisk ut, noe den ikke må gjøre!. Kor editer eg dette?

Dette er nok ikke fluxbox sin feil, tipper det er display-manageren din. (gdm,kdm,xdm)

Hvilken bruker du?

Lenke til kommentar

Tok meg veldig kort tid å google etter «kde auto logout». Funn: Kanskje du har satt variabelen TMOUT i miljøet ditt? Kanskje den av en eller annen grunn er satt i /etc/profile eller $HOME/.bash_profile. Den sørger ihvertfall for å logge deg ut etter en periode med inaktivitet.

Ellers har jeg ikke hørt om problemet ditt før.

Lenke til kommentar

I følge "default-display-manager" så bruker eg xdm. Eg såg i /etc/profile og .bash fila, Men eg veit ikkje ka eg skal gjøre i fila, det er bare et script som eg ikke sjønner noe av :dontgetit:

Har nettopp starta med linux (debian) så er ganske blank.

Men etter en stund når det hele "klikker" så detter den ut i konsole der det står:

Fatak server error:

Caught signal 4. Server aborting

xinit: connection to X server lost.

xauth: timeout in locking authority file //.Xauthority

Endret av Wulong
Lenke til kommentar
xauth: timeout in locking authority file

Jeg googlet denne, og fikk masse treff. Har du skrivetilgang til $HOME/.Xauthority? Sjekk med 'ls -l $HOME/.Xauthority'. Ellers synes jeg du kan ta over googlingen selv nå ;) Det er ofte lurt å google på konkrete feilmeldinger, og gjerne på «Groups»-delen av google (som er news-diskusjonsgrupper, en fantastisk ressurs, for de i Forum-generasjonen som ikke har hørt om det ;)).

Lenke til kommentar

Testet å søke på det samma som deg (har brukt annet Keyword). Fikk masse treff men ingen av dei kunne svare på mitt spørsmål. Dei fikk samma erroren når dei ikkje klarte å logge inn som vanlig bruker, noe eg kan. Så lenge eg ikke bruker datan her i ca. 20min så detter loger den seg ut av seg selv... Har sjekket minst 100filer på datan nå, men kommer ingen vei :no:

3 Dager siden eg prøvde å finne feilen (blir 4nå), men klarer ikke å finne frem dit eg skal edite timeout tida :cry:

Lenke til kommentar

Faild to read: session.tabs

Setting default value

Faild to read: session.iconbar

Setting default value

Faild to read: session.colorsPerChannel

Setting default value

Faild to read: session.styleFile

Setting default value

Faild to read: session.menuFile

Setting default value

Faild to read: session.keyFile

Setting default value

Faild to read: session.titlebar.left

Setting default value

Faild to read: session.titlebar.right

Setting default value

Faild to read: session.cacheLife

Setting default value

Faild to read: session.cacheMax

Setting default value

X connection to :0.0 broken (explicit kill or server shutdown).

Noen av dei nederste... Men alt virker heilt til innaktiv grensa blir brutt

Lenke til kommentar

Har du målt det til å ta nøyaktig samme tid hver gang? Jeg har aldri opplevd noe lignende, ser mer ut som et X kræsj for meg. Kanskje du har power-management skrudd på og at X klikker når den prøver å sette skjermen din i standby? I såfall burde det hjelpe å fjerne

"Option" "DPMS"

i XF86Config-filen.

Om det faktisk finnes auto-logout funksjon i display-manageren kan du alltids prøve å skifte display-manager. Hva med å starte X med "startx" for å se om det kræsjer da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...