Gå til innhold

Koble Pc til TV

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er helt riktig sted å poste dette på, men fant ikke no bedre.

Jeg har kjøpt en ledning som går fra grafikkortet til dvd spilleren, den plugges inn i den lille porten som ser ut som en sånn "mus/tastatur" port. Samme port bak på dvden. Når jeg kobler pc og dvd sammen skjer det...nada. Er det noen som har erfaring med hva som er den riktige måten å gjøre dette på, hvilke innstillinger må jeg bruke på evnt. dvd eller pc.

Er lei av å se de nyeste filmene på pc, vil ha det på storskjerm :p

Hvis emnet er feil i forhold til sted bes mod å sparke meg til riktig location.

Takk for ev hjelp

P.S. er det noen guider om dette forresten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kabelen du nevner er en S-video kabel.

Den skal kobles direkte fra PC til TV.

Du må sjekke om TV'en din støtter S-video INN, da har TV'en enten en egen S-video kontakt, eller så må du kjøpe en SCART plugg med S-Video kontakt på.

hvis TV'en ikke støtter S-Video, så kan du kjøpe en S-Video -> Compositt overgang og en SACRT plugg med Compositt kontakt, men dette vil gi noe dårligere bildekvalitet.

Denne SCART pluggen tar både S-Video og Composit

Lenke til kommentar
Den kabelen du nevner er en S-video kabel.

Den skal kobles direkte fra PC til TV.

Du må sjekke om TV'en din støtter S-video INN, da har TV'en enten en egen S-video kontakt, eller så må du kjøpe en SCART plugg med S-Video kontakt på.

hvis TV'en ikke støtter S-Video, så kan du kjøpe en S-Video -> Compositt overgang og en SACRT plugg med Compositt kontakt, men dette vil gi noe dårligere bildekvalitet.

Denne SCART pluggen tar både S-Video og Composit

Og hvis du skal gjøre dette må du vel endre inne i driverinnstillinger til at den sender kompositt signal, ellers får du bare sort-hvitt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...