Gå til innhold

iRiver H300 vs. H100 serien vs. iPod

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er skal kjøpe min første MP3 spiller og har et par spørsmål som jeg håper noen kan svare på.

Er det forskjell på måten informasjon fremstilles på i displayet på iRiver H100 serien og den nye iRiver H300 serien?

Jeg vet at det er fargeskjerm og muligheter for å vise bilder på H300 (synes forøvrig dette ikke har noen funksjon så lenge det ikke er en videoutgang på spilleren), men jeg tenker på selve fremstillingen av tekst (hvor mange linjer som vises, hvordan artist/album/tittel etc. vises). Med andre ord; er det egentlig noen praktisk forskjell i bruk?

Neste spørsmål, og her får jeg sikkert mange meninger:

Jeg har lest alt om hvordan iPod og iRiver håndterer opplasting av filer og bruk av playlists etc. Men, jeg finner ikke noe informasjon om hvem av disse spillerene som fungerer best i forhold til hvordan informasjonen fremstilles på skjermen (skriftstørrelse, antall linjer, følelse av oversikt over filene, hurtighet, søkemuligheter etc.) - dette er ting som jeg føler er viktig (alt det andre tar jeg for gitt at fungerer på disse spillerene). Ja, det er mange som sier at iPod er best - men, veldig få som begrunner det med praktiske eksempler.

Er det noen der ute som kan gi meg noen innspill?

Skal forøvrig ha 40GB versjonen av en av dem.

BJA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har berre iPod, og får snakke for den :)

- Touchpaded gjer navigeringen til ein leik, og du får bladd gjennom ein full iPod 40GB på null komma svisj.

- Alt er sortert i forskjellige grupper:

*Artist

*Sang

*Album

*Sjanger

*Produsent

- Alt går via touch, og du har ingen bevegelige deler bortsett frå Lock-knappen på toppen, dvs ingen lyder og mindre sjanse for at dei går i stå.

- Skjermen er stor og god, lett å få oversikt og meget brukervennlig. Når du blar gjennom sanger så viser det 6 per side, og med god, klar tekst.

- Dersom du skriv ut eit ark med størrelse 10 på PCen, så tilsvarar det skriftstørrelsen på spelaren.

- Har hatt iPod i snart 1 år, og er kjempenøgd. Batteritida er jo ikkje topp da, men eg brukar den sjelden 8 timar i strekk utan mulighet for stikkontakt, så det er eigentleg ikkje noko problem.

- Under speling kan du framleis navigere gjennom heile spelaren mens den fortsette å spele.

Slik viser den under speling:

2 of 446

Loverman

Metallica

Garage Inc.

[||||                      ]

1:10(avspelt)    -6:07(gjenståande)

Når du stiller volumet vises dette der avspelt tid viser nå i eit par sekundar.

Edit: Testa farten, og det tok 3,7 sekundar å scrolle frå sang nr. 1 til sang nr. 1872.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Takk,

Det var faktisk veldig informativt.

Et lite spørsmål til:

Jeg har lagret alle musikkfilene slik at artist, tittel, album etc. vises i egenskap-feltene i explorer (windows). Er det denne informasjonen iPod benytter til å sortere filene, eller må jeg legge inn dette på en annen måte?

Jeg håper det er slik at medfølgende programvare kan lese denne informasjonen og sortere etter det, for selve filnavnene er ikke alltid like ryddige.

Håper du skjønte spørsmålet.

BJA

Lenke til kommentar

iPod sorterer så vidt eg veit etter ID Tag (skyt meg om eg tar feil). Eg har aldri sett Explorer vise album, artist osv, men eg antar at det er via ID tag, som er det samme iPod sorterer etter.

Men dersom eg sorterer etter tittel, så vises navnet på sangen, om det være "Metallica - Loverman" eller "Loverman" eller "04_metallica_loverman". Det er vel ein del av IDen det og, eller?

Kan du forklare det med explorer og korleis eg kan få den visningen?

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Ok, Takk

Info: Åpne Explorer - Velg filer - trykk høyre musknapp - velg egenskaper - velg avanserte innstillinger -> her kan man enkelt legge inn artist, album, tittel, spor, årstall med mer på en eller flere filer av gangen. Hvis feltene ikke synes i Explorer-vinduet er det bare å høyreklikke på feltraden øverst og velge de feltene som skal vises.

Noen andre som vet om dette er det som kalles ID Tags?

Noen som vet noe om mitt første spørsmål om iRiver?

BJA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...