Hidden Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Jeg lurer på om det finnes et bra SX miljø her i landet? Har nettopp kjøpt Cubase SX (og elsker det), men ser også at jeg vil få behov for en del svar på mange spørsmål som hoper seg opp.. og det offisielle Steinberg forumet imponerer meg ikke spesielt mye. Uansett fall hadde det vært kult om det var et slikt forum på norsk hvor vi kan utveksle ideer og erfaringer. Jeg brukte Sonar inntil nylig, og har altså hoppet over til konkurrenten, noe jeg så langt overhodet ikke angrer på. Cakewalk kommer forresten med et nytt billig (rundt tusenlappen) groovemaskin program i disse dager, for de som er interessert i slikt men ikke har råd til f.eks. Reason 2.5. Lenke til kommentar
sondy Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Cubase SX er genialt, ingen tvil Bruker det selv en god del. Men en ting jeg prøver å finne ut av er hvilket system som yter best med cubase SX og en masse VST-plugins. AMD eller INTEL? Har bare en XP 1600 for øyeblikket, og har planer om å skaffe meg et toppmoderne system ganske snart, men er usikker på hva som er den beste løsningen. Tenkte at siden VST-plugins stort sett utfører matematiske beregninger er muligens INTEL et bedre alternativ, men er megeet keen på innspill her... Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Vet ikke om noe norsk forum, men www.kvr-vst.com har et bra forum hvor du kan diskutere musikksoftware. De har ikke noen spesifikk kategori for Cubase, dog. Når det gjelder prosessorer er AMD sterkere på vanlige flyttallsoperasjoner enn hva Intel er, Pentium4 støtter seg på SSE2 for flyttall, men jeg vet ikke hvor mange plugins som bruker SSE2 (kan føre til en merkbar ytelsesøkning). Selv tror jeg at jeg ville gått for en Athlon64 (disse støtter også SSE2), for best ytelse/pris-forhold. Lenke til kommentar
GTS Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Er ikke noe dedikert Cubase forum som jeg vet om, men www.gitarnorge.com har en Studio/Musikkproduksjon del hvor man kan stille spørsmål angående Cubase osv. Har en del kompetente brukere på det forumet, som jeg tror kan hjelpe med det meste. Men som sagt, dette er ikke et dedikert Cubase forum Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Jau, prøv gitarnorge du Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Prøv der, og Cubase SX er helt genialt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå