dj_j0tul Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 hallo. Jeg har kjøpt meg en NEC 2510A brenner, og har sålangt ikke kjøpt meg DVD plater, kun en haug med CD-R plater. Jeg har en del filmer jeg ser som MPEG filmer på pc'en..og vil gjerne se disse på TV, via en dvd spiller, UTEN å måtte brenne dem i tragisk VCD/SVCD kvalitet. Er ikke DVD egentlig MPEG filer? spørsmålet er: kan jeg brenne en MPEG fil som vanlig data-cd,og klare å spille den av på en Pioneer 360S? Vil den lese dette? Har forresten Nero Burning room 6.3 (er ganske blank på dette... ) Noen alternativer? svar motas med glede -me Lenke til kommentar
steira Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 vcd/svcd er nok den eneste måten å spille cd-r på dvd spilleren + DivX hvis du har støtte for det. Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 vcd/svcd er nok den eneste måten å spille cd-r på dvd spilleren+ DivX hvis du har støtte for det. key, om jeg kjøper meg ei dvd-r/rw plate da...hva skal jeg egentlig brenne som? Dvd+r eller dvd-r?? forvirrende system de har laget på dette... Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Flere dvd spillere støtter også mpg. Det er jo bare å brenne en cd som data disc og teste. Hvis det ikke går er vel ikke en cd det store tapet akkurat Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 (endret) Kommer an på kvaliteten på MPEG filmene dine. VCD er vel MPEG-1 og SVCD er vel MPEG-2, DivX er MPEG-4, DVD vet jeg ikke, men er vel MPEG det også. VCD, SVCD og DivX er greit å bruke CD-R plater på. DVD brenner du på DVD+R eller DVD-R plater. Dersom du bruker DVD+R plater, brenner den i DVD+R format, og tilsvarende med DVD-R. Brenneren din støtter begge formatene. Tror du trenger en SVCD tilleggsmodul i Nero (måtte det i 5.5 hvertfall), men 6.3 støtter vel VCD (tidligere versjoner gjorde hvertfall) og det støtter DVD! Håper dette var litt oppsummerende og forklarende. Endret 13. juli 2004 av JohnRichard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå