lobster Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Nå som sommeren er her hadde det vært artig å ta b ilder av lyn. Finnes det noen utløser adapter som reagerer på lyn for Nikon D70??? Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Det finnes nok men jeg har lest om en annen teknikk på et D70 forum jeg er på ofte, vent til det er fint og mørkt ute, still kameraet på 30 sekunders lukkertid og fyr av innimellom... sjansen er at i løpet av de 30 sekundene kommer det et lyn. Gjør det ikke det prøver du igjen Grunnen tl at jeg sier du burde vente til det er mørkt er at ved 30 sekunders lukkertid vil kameraet slite med overeksponering. Alternativt kan du bruke noe som heter ND filter (neutral density) og på den måte minske lyset som når bildebrikken. Har sett noen fine bilder som har blitt tatt på den måten! Tror han brukte 10 sekunders lukkertid eller noe slikt men det er bare å prøve seg frem med. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Opskriften over virker bra. Eg anbefaler forumet på dpreview. Er masse bra lesing der. Trykk her for eksempel på lynbilde med D70 Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Opskriften over virker bra. Eg anbefaler forumet på dpreview. Er masse bra lesing der. Trykk her for eksempel på lynbilde med D70 Oooh, nå har jeg lest alle postene til dét bildet. Var et virkelig herlig og fantastisk heldig bilde! - Så der fikk du meg til å sløse vekk enda et kvarter... Men som sagt, lange lukkertider er løsningen. Lenke til kommentar
klo Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Trykk her for eksempel på lynbilde med D70 Ikke verst Ellers virker dette som en bra løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå