Svirre Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 (endret) Heisann! Jeg har et problem: Jeg ønsker å bruke min LCD-monitor som TV i stua. Monitoren har bare 2 innganger: D-Sub og DVI. Jeg ønsker å kjøpe meg en komponent til stereoen som gjør at jeg kan se TV på monitoren. Jeg har også tenkt å skaffe en dvd-spiller. Jeg vil ikke koble opp en pc i stua. Den er for treg å skru på og støyer og tar for mye plass og i det hele tatt... Foreløpig har jeg tenkt på to valg: 1) Ekstern TV-Tuner: Denne kan koble en antenne som input. Det er bra. Dessuten er den uten oppstartstid. Det er vesentlig. Den har fjernkontroll og styres helt og holdent med fjernkontrollen. Også vesentlig. Jeg kan koble denne rett til monitoren min. Det er også meget bra. Ulempen er at det blir nok en boks i stua, og jeg har ikke lyst på mange bokser. Jeg måtte også ha kjøpt en dvd spiller separat. 2) KISS 588: Så vidt jeg har forstått er dette en dvd-spiller med tv-tuner og harddisk-opptaker. Dette er forsåvidt alt jeg trenger i stua. Her er det en boks til alt. Rett og slett genialt. Den styres med fjernkontroll og alt er såre vel. Jeg frykter ulempen er at den ikke kan kobles til monitoren min. Stemmer dette? Finnes det måter å koble denne til monitoren min på? Jeg har lest så vidt om noe som heter HDMI. Vet noen noe om dette? Er dette DVI kompatibelt? Håper noen vet noe om dette her, eller har forsøkt noe av det samme. Sverre Endret 13. juli 2004 av Svirre Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 hmm.. har lurt på det samme men har aldri funnet ut av noe;) Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Svirre Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Ser ikke ut til at dette var noe spesielt interessant... Jeg har funnet ut at det muligens finnes konvertere som kan konvertere vanlig compositt video eller no slikt til VGA. Ram Electronics har visst noe som kan brukes ( Se http://www.ramelectronics.net/html/video-vga_adapter.html), men jeg aner ikke om man får tak i disse her til lands, og hva det evt. koster. Jeg synes 80 $ er ganske mye for en liten konverter, men det er kanskje ikke det. Sverre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå