Cybermantix Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Jeg driver og planlegger ett lite prosjekt som involverer å bygge ett kabinett "fra scratch". Det jeg lurer på er hvor man kan få tak i råmaterialer til casemodding/bygging av kabinett. - Finnes det butikker der man kan få kjøpt stål/aluminiumsplater? - Steder man kan få det gratis? Tenker spesielt i Oslo-området evt også i Østfold. Alternativet kan jo være å bruke gammelt PC-utstyr og defekt hifi-utstyr som "donor"... Det kunne vært nyttig med en slik oversikt som "sticky" i worklogs eller case mods. Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 (endret) I DENNE "sticky" tråden under "Case mods" ligger det mye fin info til folk som ønsker å bygge PC, selvom utvalget av linker til materialprodusenter/butikker ikke er helt stort. Jeg har benyttet meg av følgende leverandører i mine prosjekter: Astrup Maskin AS -> ALT av Metaller og metallarbeider, holder til på Kalbakken utenfor Oslo Plastkomponenter AS -> ALT av plast, holder til på Gressvig utenfor Fredrikstad Sløyddetaljer AS -> Mye forskjellige materialer gode priser, postordre Thaugland AS -> ALT av tre, ligger midt i Oslo sentrum ELFA -> Lite utvalg av metaller og plast, litt dyrt, men ligger "midt" i Oslo Clas Ohlson-> Veldig lite utvalg (pleksipater, metallplater og stenger), dyrt, men butikk midt i Oslo Glassmestere -> Kan ha gode priser på pleksi, finnes i nærheten av DEG! Skraphandlere -> Har det meste, men her må man lete litt, kjenner ingen som ligger i nærheten av Oslo, men endel i Østfold. mvh Audun Endret 13. juli 2004 av DrSpawn Lenke til kommentar
Cybermantix Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 Tusen takk DrSpawn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå