Gå til innhold

Antistatisk armlenke, hvem bruker dette?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Okey, etter at dere/enkelte i denne tråden skremte vettet av meg, har jeg nå kjøpt meg en matte. Gadd ikke kjøre til Biltema, så det ble Clasern.

Jeg har arvet min fars tekniske kunnskaper osv så jeg skjønner ikke dette engang (nesten ihvertfall ;)) Stort bilde, så jeg gir bare URL.

http://home.no/ragz-pain/Antistatisk%20matte.JPG

Jeg skal altså feste armlenken på armen (WOW), men hvor skal jeg sette i de to krokodilleklemmene? Håper noen gidder å svare selv om jeg igrunn ripper opp i en gammel tråd...

pain

Ingen som kan komme med et enkelt svar til meg? :'(

Lenke til kommentar
just a wild guess; i rammene til harddisker osv.

skal begge i kabinettet? Oki... F.eks. HDD-rammene som chop gjetta...?

Hvis du har stikkontakter som det er jording på så fester du krokodille klypene der, det er en halv god forsikkring å sette dem fast i kabinettet.

Lenke til kommentar

Hvis du har stikkontakter som det er jording på så fester du krokodille klypene der, det er en halv god forsikkring å sette dem fast i kabinettet.

For det hørtes jo ikke skummelt ut :omg:

Endret av pain
Lenke til kommentar

For det hørtes jo ikke skummelt ut :omg:

Du setter ikke og jeg presiserer ikke i selv stikkontakten men de blanke tingerne som stikker ut på veggene i stikkontakten Se på dette bildet, du skal feste klemmene der det er merket med rødt.

jording.jpg

Lenke til kommentar

Som jeg prøvde å si tidligere så kan du ha hvilken som helst spenning. Så lenge det ikke er store forskjellen på deg selv og komponentene er det liten fare for skadelig utlading. Om man ikke kan sørge for at alt er jordet vil det jo være bedre å sørge for å fordele spenningen over flere komponenter.

Lenke til kommentar

... Det er jo nettopp den du skal feste i den jordingsbøyla i kontakten han andre duden postet et bilde av! *mildt oppgitt* :D Skal ha en sånn selv nå, for endelig har jeg jorda på rommet! Har montert PC'ene mine uten hittil, men gjorde det oppå en vaskemaskin (som ikke var i gang..) og berørte f.eks. vannrørene jevnlig for å lade ut mens jeg jobbet med det, og gikk barbeint og uten genser på meg eller noe slikt. Men uten slikt utstyr er det ikke moro å gjøre det uansett, for komponentene tåler ufattelig lite egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...