chop Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 chop: den festes normalt til kabinettet... hvor på kabinettet? den har jo ingen krokodilleklemme Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Okey, etter at dere/enkelte i denne tråden skremte vettet av meg, har jeg nå kjøpt meg en matte. Gadd ikke kjøre til Biltema, så det ble Clasern.Jeg har arvet min fars tekniske kunnskaper osv så jeg skjønner ikke dette engang (nesten ihvertfall ) Stort bilde, så jeg gir bare URL. http://home.no/ragz-pain/Antistatisk%20matte.JPG Jeg skal altså feste armlenken på armen (WOW), men hvor skal jeg sette i de to krokodilleklemmene? Håper noen gidder å svare selv om jeg igrunn ripper opp i en gammel tråd... pain Ingen som kan komme med et enkelt svar til meg? :'( Lenke til kommentar
chop Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 just a wild guess; i rammene til harddisker osv. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 just a wild guess; i rammene til harddisker osv. skal begge i kabinettet? Oki... F.eks. HDD-rammene som chop gjetta...? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 just a wild guess; i rammene til harddisker osv. skal begge i kabinettet? Oki... F.eks. HDD-rammene som chop gjetta...? Hvis du har stikkontakter som det er jording på så fester du krokodille klypene der, det er en halv god forsikkring å sette dem fast i kabinettet. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 (endret) just a wild guess; i rammene til harddisker osv. skal begge i kabinettet? Oki... F.eks. HDD-rammene som chop gjetta...? Hvis du har stikkontakter som det er jording på så fester du krokodille klypene der, det er en halv god forsikkring å sette dem fast i kabinettet. For det hørtes jo ikke skummelt ut Endret 28. juli 2004 av pain Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Å si at "jeg har skrudd pc i XX år og har ikke ødelagt noen komponenter pga statisk elektrisitet", er omtrent like dumt som å si "Jeg har røyka 50 Prince om dagen i XX år og har ikke fått noen helseskader av det". Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 just a wild guess; i rammene til harddisker osv. skal begge i kabinettet? Oki... F.eks. HDD-rammene som chop gjetta...? Hvis du har stikkontakter som det er jording på så fester du krokodille klypene der, det er en halv god forsikkring å sette dem fast i kabinettet. For det hørtes jo ikke skummelt ut Du setter ikke og jeg presiserer ikke i selv stikkontakten men de blanke tingerne som stikker ut på veggene i stikkontakten Se på dette bildet, du skal feste klemmene der det er merket med rødt. Lenke til kommentar
chop Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 (endret) tror jeg kjøper en sånn klemme jeg og, aner jo ikke hva jeg skal gjøre med den ledningen jeg har nå Endret 28. juli 2004 av chop Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 tror jeg kjøper en sånn klemme jeg og, aner jo ikke hva jeg skal gjøre med den ledningen jeg har nå Hvilken ledning? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Klypen som er på matten skal i jordingen på stikk-kontakten. Klypen som er på armbåndet skal i kabinettet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Har selv sånt antistatisk armbånd, men bruker det aldri... kun matte av og til. Lenke til kommentar
BiGG- Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Neh, Jeg holder heller i kabinettet for å få ut all statisk elektrisitet.. Har mekket et ivrige år uten å få skader.. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Når jeg jobbet på Hattelco så måtte ALLE ha lenke av de som monterte pc`er. Men er ett firma så blir litt annerledes sånn sett. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Det er jo et velkjent fenomen at folk holder i kabinettet for å bli antistatisk. Det er jo ganske smart med tanke på at du faktisk må ha koblet strømkabelen på/jorde pc'en for at det skal funke. Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Som jeg prøvde å si tidligere så kan du ha hvilken som helst spenning. Så lenge det ikke er store forskjellen på deg selv og komponentene er det liten fare for skadelig utlading. Om man ikke kan sørge for at alt er jordet vil det jo være bedre å sørge for å fordele spenningen over flere komponenter. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Klypen som er på matten skal i jordingen på stikk-kontakten. Klypen som er på armbåndet skal i kabinettet. Okey. Slike enkle svar liker jeg Men i kabinettet, da er det samme pokker hvor, ikke sant? Da fester jeg den i harddisk rammen da... Lenke til kommentar
chop Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 tror jeg kjøper en sånn klemme jeg og, aner jo ikke hva jeg skal gjøre med den ledningen jeg har nå Hvilken ledning? denne den ene enden er festet i armbåndet, hva skal jeg feste den andre enden til? Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 ... Det er jo nettopp den du skal feste i den jordingsbøyla i kontakten han andre duden postet et bilde av! *mildt oppgitt* Skal ha en sånn selv nå, for endelig har jeg jorda på rommet! Har montert PC'ene mine uten hittil, men gjorde det oppå en vaskemaskin (som ikke var i gang..) og berørte f.eks. vannrørene jevnlig for å lade ut mens jeg jobbet med det, og gikk barbeint og uten genser på meg eller noe slikt. Men uten slikt utstyr er det ikke moro å gjøre det uansett, for komponentene tåler ufattelig lite egentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå