Gå til innhold

Program som lager koordinatsystem

Anbefalte innlegg

Sitter med matteleksa og vi har om koordinatsystemer o.l. Dere som har vært gjennom det vet hvor lang tid det tar å tegne opp det systemet hver gang så jeg tenkte jeg kunne ha med meg en bunke ferdiglagde koordinatsystemer som jeg har kopiert opp til hver time (og til lekser) så jeg slapp det hver bidige gang vi har matte. Finnes det et program som kan lage sånne evt få litt starthjelp på hvordan jeg skal gå fram.

Om noen skulle ha et bilde eller vite hvor det er å finne av et slikt et hadde jo det funka fett også. (Må helst være fra -20 til +20 både på Y og X aksen. Eller bare et som ikke er markert så jeg kan gjøre det som det passer)

Håper dere kan hjelpe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et vanlig tegneprogram med gode kantlinjaler og mulighet for linjaler for å dra inn burde fungere

Har ikke sett noen "matematiske" tegneprogram enda, men om du søker litt på google.com så kanskje du finner noe der?

Tegneprogram jeg kommer på i farta er photoshop, paint shop pro, illustrator kan kanskje brukes..

ps. det enkleste er kanskje å tenge ett stk selv og så få låne skolen sin kopimaskin?

Det vil gå raskere en å lære seg et tegneprogram vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Det enkleste er kanskje å benytte seg av regneark. Sett opp rader og kolonner like store. Deretter er det bare å sette inn rammer der det er behov.

Eller så kan du jo lage en graf som inneholder de verdiene du trenger på positiv og negativ side. Når grafen er tegnet opp setter du fargen på linjene i grafen til hvit slik at de ikke vises ved utskrift.

Yoda

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...