TopFlite Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 jeg vil gjerne vite hva dere mener er den beste 9800 pro kjølern ? Lenke til kommentar
oeb Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 1. Vapochill/Mach (Duh). 2. Vannkjøling. 3. Zalman Heatpipe. 4. Arctic Cooling VGA Silencer. Lenke til kommentar
TopFlite Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 så Zalman heatpipe klarer seg uten noe vifte? eller er det en annen løsning? Lenke til kommentar
Troy Henrik Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 (endret) hvis du ikke skal bruke rundt 5k på fasekjøling så kan jeg anbefale Artic Cooling VGA silencer, den er billig, kjøler bra og er stille Zalman heatpipe klarer seg uten vifte men skal du i det hele tatt røre på kjerne klokken bør du ha vifte! Endret 13. juli 2004 av Troy Henrik Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Jeg har powercolor r9800pro med zalman heatpipe og medfølgende vifte. Har flasha kortet til xt, og får ingen problemer. Jeg kan ta på alle rambrikkene og heatpipen rett over kjernen uten å føle ubehag pga varme. Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Artic Silencer er faktisk berdre enn Zalman heatpipe..... Kan lønne seg å planslipe Artic silencer, dette gir endel bedre ytelse. 1. Vapochill/Mach. 2. Vannkjøling m/tec. 3. Vannkjøling. 4. Arctic Cooling VGA Silencer. 5. Zalman Heatpipe. Dette er mer riktig..... Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Artic Silencer er faktisk berdre enn Zalman heatpipe.....Kan lønne seg å planslipe Artic silencer, dette gir endel bedre ytelse. 1. Vapochill/Mach. 2. Vannkjøling m/tec. 3. Vannkjøling. 4. Arctic Cooling VGA Silencer. 5. Zalman Heatpipe. Dette er mer riktig..... Feil. Ikke hvis du tar med vifte på zalman heatpipen. Jeg har det selv, + før jeg kjøpte det sjekket jeg minst 10 tester av begge produktene på google. Noen linker : http://www.bit-tech.net/review/229/3 http://www.modsynergy.com/Review%20113.htm Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Var ikke noen ordentlig sammenligning der nei Zalman heatpipe ble jo testet på et nvidia kort... :!: Det var et PNY GeForce 4 ti4400 for å være eksakt... Artic Silencer temp (ifølge Artic Cooling) ATI's 9800Pro standard cooler 79.6°C VGA silencer (high speed) 47.1°C VGA silencer (low speed) 58.0°C Artic Silencer temp (review på overclockersclub) Her er hele testen... Her er den sammenlignet med Zalman ZM80a-hp(denne veier 400g mot ZM80c-hp på 325g) Her er Artic Silencer testet mot Zalman ZM80c-hp på 9600pro Se på grafen på midten av siden... AC VGA Silencer High Load 43,9 Zalman ZM80C 12V Load 45,1 AC VGA Silencer Low Load 45,8 Zalman ZM80C 5V Load 46,9 Zalman ZM80C Silent Load 48,9 Hvis du tenker på prisen i tilegg så får du mest ytelse for pengene med Artic Silencer, er vel en 165kr for den på microplex, mens Zalman koster 325kr med vifte.... For å si det med andre ord, du får ikke klokka no lenger med zalman enn med Artic Silencer så hvorfor betale 160 kr mer for å få en større kjøler som tar mere plass og gjør at du ikke kan bruke de 3 nærmeste Pci-plassene med mindre du vil ha lavere "airflow" på kjøleren... The drawback of the fan is that you won’t want to install any PCI cards in the 3 slots below the graphics card. If you do you will reduce the amount of airflow around the heatsink. If you do have PCI cards in two usable slots below the graphics card then you won’t be able to remove them without first removing the fan or the graphics card. Hvilken kjøler er best av Zalman ZM80c-hp og Artic Silencer? Zalman har nok flest ulemper og koster mest, men de kjøler allikevel nesten like bra, så Artic Silencer er nok et bedre valg med tanke på prisen... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NN7wWQ Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Hva med denne her da? Zalman ZM80D-HP VGA Dual Heatpipe Testet her. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Var ikke små mengder goop den fyren klinte på heller da. Skulle ikke forundre meg om mer moderate doser ville ha gitt et enda bedre resultat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå