Gå til innhold

FlexScan L885 og radeon 9800pro


komode

Anbefalte innlegg

passer de nevnte koponentene bra sammen (antar at det ikke er forskjell på 9800pro aiw og vanlig)...?

 

tenkte å kjøpe denne eizo-skjermen, som ser bra ut i forskjellige tester.. dessuten er den billigere enn necs nye dødare..

tror ikke jeg er så ekstremt følsom for såkalt ghosting i spill..

spørmålet blir om eizoen kommer til å synke mer i pris i nærmeste framtid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal spille litt og drive med litt fotoredigering.. først og fremst trives jeg med høy oppløsning, og dessverre så er dette bloddyrt om man skal ha LCD-skjerm (som jo er bedre for øynene)..

 

...om jeg hadde droppet 1600x1200, så tror jeg at jeg hadde nøyd meg med en samsung 173T-skjerm (om denne er så god som alle skal ha det til da)..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

fant noe interessant her...

 

om L885 i test hos hardware.no:

"Vi kan konkludere med at det aldri har vært så gøy å spille spill før som på denne her. Dette må bare oppleves."

og også:

"Dette er rett og slett den ultimate skjermen, som passer til alt og alle. Dette er noe av det beste vi noen gang har sett, og den skuffer ikke på noen punkter. Dette en skjerm som du vil ha glede av lenge - meget lenge"

forøvrig beskrives ALT som positivt, og INTET som negativt...

 

om 2080 ux+ i test hos hardware.no:

"Det er først og fremst dens overlegne evne til å vise farger, samt dens unike egenskaper i spill som etter vår mening gjør dette til den sterkeste skjermen på markedet for tiden."

denne skjermen beskrives i liket med eizoen som perfekt, bortsett fran minimal buing..

 

 

L885 er testet 11. mars, mens 2080 ux+ er testet 9. juli...

jeg vet det går fort i dataverdenen, men så fort?

det står da vitterlig at den "suverene" eizoen skal man ha utrolig glede av lenge (lenge som i 4 måneder?)

edit: L885 var fantastisk å spille med 4 måneder tidligere, men 2080 ux+ har gjort eizoen til ett leketøy på den fronten (selvmotsigende?)

 

forresten.. hvordan kan fargegjengivelsen på 2080 ux+ være overlegen, samtidig som L885 er best til dette?

 

etter å ha lest gjennom testene Deres av skjermer, så sitter jeg igjen med det inntrykk av at de kan virke amatørmessig, i den grad man sammenligner de..

jeg kan konkludere med (uten å være krass), at "Bare det at samtlige i testpanelet har gått til anskaffelse av skjermen privat burde være et kvalitetsstempel i seg selv." ikke er det kvalitetsstempelet anmelderen selv ønsker...

Endret av komode
Lenke til kommentar

Det er derfor du har forumet. Her møter du jo testerne personlig slik at vi kan svare de spørsmål du måtte ha...

 

Amatørmessige tester. tja, noen syns det. Men å har ikke vi tilgang til ustyr som måler lystyrke, ulike farger etc.

 

Skulle man dessuten teste en modell helt ut må man ta inn fire fem stykker av samme modell, kjøre disse opp mot hverandre på både ati, matrox og nivida kort. Da skjermkort og skjermer av samme modell oppfører seg forskjellig...

 

Dessuten får vi ikke skjermene vi tester. Så vi kan ikke sitte å sammenligne skjermer opp mot hverandre hele tiden.

 

Dataverden går fort fremover, det kommer hele tiden nye modeller på markedet. Vi prøver bare å fortelle hvilke du bør kjøpe og hvilke du bør styre unna.

 

Men jeg tørr påstå at de som leser våre tester og guider lærer seg det desidert viktigste:

 

Du som bruker må definere dine behov før du kjøper LCD, da ingen skjermer er optimal for deg.

 

Angående L885 er det en knall skjerm, men den er dog ikke like sterk som 2080 ux+ i spill.

 

Jeg ber deg også lese denne: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=8623

 

 

Jeg tar på veiene av de andre testerne mot kritikk av våre tester. Men det kommer hele tiden nye modeller som er bedre enn de eldre modellene. Derfor er kanskje ikke en test fra mars like aktuell som en fra juli.

 

det jobbes med en skjermanbefaling fra vår side som skal oppdateres en gang i månden.

 

Vi oppforder også leserne til å se andre tester på nettet. Og når alt kommer til alt er vel ikke våre noen værre enn andres på nettet. For jeg har tilgode å se tester der testansvarlig påpeker at det er viktig å definere behov, se på paneltype og andre viktige detaljer....

 

Legger til slutt til at arbeidet vi gjør er gjort på frivillig basis, og håper at det kan være en pekepinn til hva man bør kjøpe seg.

 

Men vi skal se om vi ikke får tilgang til mer testutstyr nå som stadig fler leser testene vår. Og så og si samtlige av våre lesere som skaffer seg en skjerm etter vår anbefaling er kjempe formøyde.

Lenke til kommentar

takk for fint svar...

 

angående behov, så er jeg helt enig med deg... det er flott om dere velger å vektlegge dette.

men kritikken min går mot at de to siste "kanonene" på markedet overhodet ikke virker samstemte i sine tester.

 

om grunnen til dette er at dere ikke har anledning til å beholde skjermene, så er det god grunn nok i seg selv.. men da må dette opplyses om i selve testen..

forøvrig mener jeg språkbruken er alt for lite moderat.. se bare på "pluss-minus-forslagene" til de nevnte skjermene...

det kan virke å gå litt vel bananas for seg.

 

om skjermkort har en hard innvirkning på resultatet, bør dette også vektlegges... hvor vanskelig kan det være for en seriøs testgjeng å bruke omtreng samme skjermkort til test?

det hele vil jo i så fall bare bli en saus av forskjellige meninger tatt ut fra vidt forskjellige vilkår...

 

jeg mener (som dere), at det ikke nødvendigvis må være avansert elektronisk utstyr som må til for å teste en skjerm.. men om en populær side som hardware.no ønsker å bli bedre, hadde det kanskje vært ønskelig å investere i litt objektivitet?

 

jeg mener, hardware.no er vel ikke ett foretak som såvidt går i null?

(jeg vet ikke hva du legger i frivelig basis, ettersom det da vitterlig er masse reklamebannere på siden Deres)

Lenke til kommentar

Hei komode.

 

Vi ser på ulike testutstyr. Men for at testene ikke sakl være for subjektive testes de uliek skjermene av flere skjermtestere. Men jeg er enig med deg at vi kunne kanskje vist til målinger etc.

 

Skal se om vi ikke får noe mer utstyr etterhvert.

 

Det vi mangler av teknisk utstyr prøver vi å ta igjen med kunnskap om hvordan panelene oppfører seg o.l.

 

Vi skal prøve å gjøre testene våre bedre fremover ;)

 

Men du må innrøme ar LCD guiden var litt bra?

 

 

edit: beklager skrivefeil, det er en kominasjon av tastatur på fanget, røyk og cola

Lenke til kommentar

hehe..

 

det er jo bra å bli nevnt av en produsent i eizos format (og i russland da).

men husk at eizo nevner dette bare fordi skjermen gikk til topps, og kanskje fordi skjermen har fått litt juling andre plasser..

 

forøvrig viser jo dette at norge er tidlig ute på utstyr, og at hardware.no blir å få mer innflytelse i tiden fremover, hvilket passer alle her helt ypperlig. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...