Sozinho Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Heisan Er det noen av de mange kloke hodene på forumet her som noengang har forsøkt å dcc sende filer mellom to maskiner koblet sammen i nettverk bak en NAT router ? Slo meg plutselig at jeg skulle hive ett par filer over dcc lokalt fra stua til soverommet men neida, det fungerte heller dårlig. Dcc sende og motta på hver enkelt maskin fungerer til en 3. part men vil absolutt ikke fungere lokalt. Jeg går utifra at dette har noe med NAT og oppsett noe sted å gjøre, men hodet er helt tomt for ideer akkurat nå (og det har sikkert noe med hvor lenge man har vært oppe også ) Kaste over filer via vanlig sharing av disker, ftp server o.a fungerer helt fint, men det var det med å få ting til å fungere som ikke fungerer da. Er liksom ikke verdens undergang hvis det ikke går, men det burde vel fungere... Ingen brannmur er påslått lokalt og routeren jeg kjører er DrayTek Vigor 2900. Nettleverandør er NextGenTel med \30 subnet uten at det skal ha noe å si , testet forresten det samme på en BlueCom ADSL linje med vanlig ADSL modem og en annen NAT router og samme resultat der. Ble lang post, men som vanlig regner jeg med at det er flere enn meg som synes det er gøy å bryne nesetippen på morgenkvisten Lenke til kommentar
Hawkie Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Husk på å ha NAT Loopback innkoblet ved denne type overføringer Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 God Morgen ! Har du noen idé om hvor jeg kan finne "NAT Loopback" på Draytek routere ? Kikket litt rundt og tror jeg er litt lost i hodet på morgenkvisten Ettersom jeg har sett på google, finnes det routere som har en egen "NAT Loopback" meny funksjon. Fant ikke noe sånt her... sukk Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Fant ikke noe sånt her... sukk Nyeste firmware til den? Jeg testet en slik i går og den så ut til og håntere forespørsler mot egen ekstern IP med nyeste FW. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 hva med å sende via msn? det bruker jeg og det funker helt fint Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 agvg: Testet firmware 2.5.3 i går og da mistet jeg UPnP støtte. BG-Consult er klar over det og det blir fikset. Firmware 2.5.4 skulle få QoS støtte og etter hva jeg så f.eks mtp IP Telefoni. Anyways... Skal prøve igjen med nyeste firmware og knote litt så kanskje man får det til. Jurgis: Joda, msn fungerer fint til sitt bruk, men varn kompis på besøk som skulle ha en liten fi l og han er sånn anti-msn fyr. Derfor jeg bare tenkte "hive over irc" men den gang ei. Får vel bruke et fellesområde på serveren så lenge. Var bare det at det er gøy å finne ut av ting og få ting til å fungere Takk for hjelpen så langt .) Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 (endret) Sett din lokale ip, og ikke din offentlige ip i Local Info i options i mirc! Fjern også kryssene for "On connect, allways get" og sett også "Lookup method" til normal. Endret 13. juli 2004 av TheBoz Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 TheBoz: Takker så meget, skal teste dette. Høres jo fornuftig ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå