int20h Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Ekstern harddisk på 1,6 TB LaCie har lansert en harddisk med lagringskapasitet på svimlende 1,6 TB. Det finnes en "mindre" versjon på 1 TB som også bruker FireWire-grensesnitt for å kople til datamaskinen. Les artikkelen her Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Blir saker i lagre ting på ja, vel stive i prisen enda, hadde vert morrsomt og vist noe angående levetid, garanti osv... BTV: "Sistenecnte vil bli leveringsklar i løpet av sommeren" Sistnevnte, pirke pirke.... Lenke til kommentar
arcade Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Det det her er snakk om er 4x400GB Hitatchi disker satt inn i et kabinett med en kontroller fra Lacie. Jeg har testet Bigger Disk (1TB - 4x250GB) og den er helt genial. Men uansett så er det mulig å "bygge" samme løsning ved å bruke diskene som nevnt over og en SATA kontroller. Da kan man også evt. få støtte for RAID 0,1 og 5, noe boksen fra Lacie ikke tilbyr. Disse enhetene passer perfekt som lagring eller 1.linje online backup for bedrifter med litt lagringsbehov f.eks. innen grafisk, reklame og video. Arcade Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Blir saker i lagre ting på ja, vel stive i prisen enda, hadde vert morrsomt og vist noe angående levetid, garanti osv... BTV: "Sistenecnte vil bli leveringsklar i løpet av sommeren" Sistnevnte, pirke pirke.... ... og du mener du har rett til aa komme med korrigeringer? Hehe... Pirke pirke... Hadde vaert greit aa hatt den der... begynner aa bli lei av alle diskene mine. Ikke fullt saa kult dersom den klikker da... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 LaCie har lansert en harddisk med lagringskapasitet på svimlende 1,6 TB. Det finnes en "mindre" versjon på 1 TB som også bruker FireWire-grensesnitt for å kople til datamaskinen. <a href="http://hardware.no/art.php?artikkelid=8774">Les artikkelen her Biffer disk? Lenke til kommentar
z00l Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Bare prisen blir til oss dødelige så..... Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 hva er de fysiske maalene til denne boksen .. sikkert stor som pokker Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 (endret) 5.25-inch 2U format - eller paa godt norsk: 173 x 88 x 268mm. 2 years warranty - 5 KILO !!! Endret 13. juli 2004 av oslo72 Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 5.25-inch 2U format - eller paa godt norsk: 173 x 88 x 268mm. 2 years warranty - 5 KILO !!! Altså enn "slep-bar" harddisk ... Er det noen form for fail-safe i de diskene? Litt kjipern om en liten bug fjerner 1.600.000 MB med data. Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Varmeutviklingen fra harddiskene inne i det kabinettet må jo bli massiv. Kunne ikke falle meg inn å bruke en slik disk til backup eller lagring av noe viktig data. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Kanskje derfor den har vifter... Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Hurra ... akkurat hva jeg trenger på skrivebordet mitt; en stor, tung, varm og støyende klædd... som i tillegg er veldig risikabel å bruke. Støy og varme er for n00bs. I want silence Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Hurra ... akkurat hva jeg trenger på skrivebordet mitt; en stor, tung, varm og støyende klædd... som i tillegg er veldig risikabel å bruke. Støy og varme er for n00bs. I want silence Samsung? Jeg elsker Samsung disken min i allefall Skulle ønske dem kom i 200GB, men jeg må nok krype til korset og handle Seagate, det nest beste ut i fra mitt syn. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Hurra ... akkurat hva jeg trenger på skrivebordet mitt; en stor, tung, varm og støyende klædd... som i tillegg er veldig risikabel å bruke. Støy og varme er for n00bs. I want silence Samsung? Jeg elsker Samsung disken min i allefall Skulle ønske dem kom i 200GB, men jeg må nok krype til korset og handle Seagate, det nest beste ut i fra mitt syn. Nei, Lacie 250GB USB2.0 ... stille og blir ikke så veldig varme. (litt varme, men faktisk kjøligere enn andre UBS-disker med vifter.) Lenke til kommentar
Tim Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Tror fanden meg jeg kjøper 1T disken når det kommer... Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Kjipt hvis man har 1.6 TB med data på den disken og den tar kvelden en dag pga. lynnedslag ellerno... Lenke til kommentar
Folo Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Tror fanden meg jeg kjøper 1T disken når det kommer... Den har vært på markedet en stund Prisguide Hadde du gått med denne disken under armen i 1990 er det vel ingen som hadde snudd seg Jeg ser egentlig ikke hva som er så imponerende med disse produktene, tror kanskje at 4x400GB disker tar mindre fysisk plass, eller? Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Blir saker i lagre ting på ja, vel stive i prisen enda, hadde vert morrsomt og vist noe angående levetid, garanti osv... BTV: "Sistenecnte vil bli leveringsklar i løpet av sommeren" Sistnevnte, pirke pirke.... ... og du mener du har rett til aa komme med korrigeringer? Hehe... Pirke pirke... Hadde vaert greit aa hatt den der... begynner aa bli lei av alle diskene mine. Ikke fullt saa kult dersom den klikker da... Så lenge det er en artikkel, så setter det nok pris på det Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Ohhh, hadde ikke sagt nei takk til en slik nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå