Gå til innhold

Nordmenn arbeider for lite?


skrekk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forsiktig "FlopIs" - brenn deg nå ikke ut!

 

Been there done that! -

Vet hva du snakker om, hadde en uke for ikke lenge siden hvor jeg jobbet litt i underkant av 100t uten å ha hatt en eneste dag fri den siste mnd. Det tar på.

 

Og, nei, jeg er ikke selvstendig næringsdrivende i oppstartsfasen, selv om jeg har hatt lenge lyst til å begynne for meg selv. Jeg hadde to jobber i vår, mens jeg for tiden jobber på en bensinstasjon. Ikke veldig utfordrende/spennende/morsomt osv.. men kort vei til jobben og ok betaling :yes:

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar
Forsiktig "FlopIs" - brenn deg nå ikke ut!

 

Been there done that! -

Se positivt på livet :-)

 

En god idé å tenke MYE på helse før alt annet og litt fritid. Å brenne hodet fast med tvangstanker og kun forretning vil ødelegge alt og det vil bidra til dårligere konsentrasjon og livskvalitet som fører til at en mister mer en det som skapes. Vil nå jeg tro.

 

Jeg synes at vi jobber nok, når vi ikke kan sammenligne oss med andre land. Vi har ikke samme kultur/livsstil som Danmark og Tyskland, eller USA for den del. Nordmenn er skeptiske, gretne og sure mennesker som har liten interesse for medfølelse eller hjelpe andre. Det er lett å jobbe 5-10 timer ekstra en uke når en har 950.000 i årslønn og firmabil.

Lenke til kommentar
Forsiktig "FlopIs" - brenn deg nå ikke ut!

 

Been there done that! -

Vet hva du snakker om, hadde en uke for ikke lenge siden hvor jeg jobbet litt i underkant av 100t uten å ha hatt en eneste dag fri den siste mnd. Det tar på.

 

Og, nei, jeg er ikke selvstendig næringsdrivende i oppstartsfasen, selv om jeg har hatt lenge lyst til å begynne for meg selv. Jeg hadde to jobber i vår, mens jeg for tiden jobber på en bensinstasjon. Ikke veldig utfordrende/spennende/morsomt osv.. men kort vei til jobben og ok betaling :yes:

Dæven!! Hvis jeg bruker kalkulatoren, og taster inn 90 timer delt på 7 dager (regner med at du jobbet søndag), får jeg tett opptil 13 timer per dag!!

Lenke til kommentar
Dæven!! Hvis jeg bruker kalkulatoren, og taster inn 90 timer delt på 7 dager (regner med at du jobbet søndag), får jeg tett opptil 13 timer per dag!!

Jau...har vell opp til 11 timer dagen...

Men får godt betalt for det da... :D

11 timer er mye hver dag. Veldig mye. Jeg har ikke mer enn 7,5 t hver dag, men så jobber jeg til gjengjeld 7 dager i uka. Men borstett fra at man får mye penger når man jobber mye, får man mindre tid til å bruke de man tjener. Så man tjener på en måte enda mer ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...