skrekk Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Organisasjonen for økonomisk samarbeid og utvikling (OECD) oppgir i sin rapport om de økonomiske utsikter i 2004 at yrkesaktive nordmenn i gjennomsnitt arbeider 1337 timer i året. Ser ut som vi arbeider akkurat nok spør du meg Link fra VG Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Men hvor mange er det som er yrkesaktive? Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Ca. halvparten Og halvparten av de er sjukemeldte igjen Lenke til kommentar
Mato Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 dvs at ca 1/4 del jobber .. ikke mye ... Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Jeg jobber vetrfall nokk Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Nordmenn arbeider for lite? Ihvertfall ikke meg, jeg jobber full uke (37,5 t.) alle de siste 5 ukene av ferien Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Ikke meg heller, jobber fra 45t uka til 75t Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Ikke meg heller, jobber fra 45t uka til 75t med hva? Lukter selvstendig næringsdrivende i oppstartfasen lang vei her Lenke til kommentar
RobinHood Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Forsiktig "FlopIs" - brenn deg nå ikke ut! Been there done that! - Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Organisasjonen for økonomisk samarbeid og utvikling (OECD) oppgir i sin rapport om de økonomiske utsikter i 2004 at yrkesaktive nordmenn i gjennomsnitt arbeider 1337 timer i året. Ser ut som vi arbeider akkurat nok spør du meg Link fra VG Det er perfekt. Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 ...endelig en som skjønte poenget med innlegget mitt! Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 (endret) Forsiktig "FlopIs" - brenn deg nå ikke ut! Been there done that! - Vet hva du snakker om, hadde en uke for ikke lenge siden hvor jeg jobbet litt i underkant av 100t uten å ha hatt en eneste dag fri den siste mnd. Det tar på. Og, nei, jeg er ikke selvstendig næringsdrivende i oppstartsfasen, selv om jeg har hatt lenge lyst til å begynne for meg selv. Jeg hadde to jobber i vår, mens jeg for tiden jobber på en bensinstasjon. Ikke veldig utfordrende/spennende/morsomt osv.. men kort vei til jobben og ok betaling Endret 18. juli 2004 av Flop|s Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 jeg vil tilbake til skolen! 35t ekstra søvn i uka Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Forsiktig "FlopIs" - brenn deg nå ikke ut! Been there done that! - Se positivt på livet :-) En god idé å tenke MYE på helse før alt annet og litt fritid. Å brenne hodet fast med tvangstanker og kun forretning vil ødelegge alt og det vil bidra til dårligere konsentrasjon og livskvalitet som fører til at en mister mer en det som skapes. Vil nå jeg tro. Jeg synes at vi jobber nok, når vi ikke kan sammenligne oss med andre land. Vi har ikke samme kultur/livsstil som Danmark og Tyskland, eller USA for den del. Nordmenn er skeptiske, gretne og sure mennesker som har liten interesse for medfølelse eller hjelpe andre. Det er lett å jobbe 5-10 timer ekstra en uke når en har 950.000 i årslønn og firmabil. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Forsiktig "FlopIs" - brenn deg nå ikke ut! Been there done that! - Vet hva du snakker om, hadde en uke for ikke lenge siden hvor jeg jobbet litt i underkant av 100t uten å ha hatt en eneste dag fri den siste mnd. Det tar på. Og, nei, jeg er ikke selvstendig næringsdrivende i oppstartsfasen, selv om jeg har hatt lenge lyst til å begynne for meg selv. Jeg hadde to jobber i vår, mens jeg for tiden jobber på en bensinstasjon. Ikke veldig utfordrende/spennende/morsomt osv.. men kort vei til jobben og ok betaling Dæven!! Hvis jeg bruker kalkulatoren, og taster inn 90 timer delt på 7 dager (regner med at du jobbet søndag), får jeg tett opptil 13 timer per dag!! Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 I forhold til mange andre land arbeider vi latterlig lite. Men jeg synes selv at jeg jobber MASSE, og jeg jobber bare 3-4 ganger i uken. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Dæven!! Hvis jeg bruker kalkulatoren, og taster inn 90 timer delt på 7 dager (regner med at du jobbet søndag), får jeg tett opptil 13 timer per dag!! Jau...har vell opp til 11 timer dagen... Men får godt betalt for det da... Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Dæven!! Hvis jeg bruker kalkulatoren, og taster inn 90 timer delt på 7 dager (regner med at du jobbet søndag), får jeg tett opptil 13 timer per dag!! Jau...har vell opp til 11 timer dagen... Men får godt betalt for det da... 11 timer er mye hver dag. Veldig mye. Jeg har ikke mer enn 7,5 t hver dag, men så jobber jeg til gjengjeld 7 dager i uka. Men borstett fra at man får mye penger når man jobber mye, får man mindre tid til å bruke de man tjener. Så man tjener på en måte enda mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå