nico Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 Så.. jeg har prøvd å ta ut PCI kortene av maskinen og får fsb opp i 155. Får ikke fullt den overklokkinga på skjermkortet som jeg fikk med 133Mhz fsb men den er god nok. Nå får jeg 8300 i 3dmark2001SE. Jeg tror det er vcore på CPUen som hindrer at jeg kommer høyere. Og er det noen som vet om guider til å voltmodde et gf3 ti200 128MB kort? (gainward) Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Quote: On 2002-04-23 15:21, nico skrev:har ikke satt opp emailen min enda.. siden formatering. har en hotmail account på [email protected] men den sjekker jeg aldri. har du ikke tilgang til en liten ftp server eller ICQ?hvis ikke, bare send til hotmailen min og skriv det her så skal jeg får sjekket den. Biosen er sendt Lenke til kommentar
nico Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 takker. nå trenger jeg bar å finne ut hvordan jeg flasher den.. skulle være lettvint. følger med flash program på cden. takker igjen. noen som vet om lydkort som ikke har problemer med å kjøre på høye bushastigheter?? Lenke til kommentar
nico Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 hmm... hadde litt problemer med filen. Jeg går utifra at det er en selvutpakkingsgreie fra et eller annet txt basert zip program. Jeg får en CRC Error når jeg kjører filen. Du har ikke winzip, eller winrar eller tar eller et eller annet mer "normalt" :smile: (er ikke så veldig happy med txt baserte greier) Lenke til kommentar
nico Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 lasta ned lha.. jeg får en CRC error når jeg prøver og extracte og den spør meg om å fortsette.. er den fortsatt brukbar? er det trygt å flashe den da? Lenke til kommentar
nico Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 søkte etter filen på google aog fant en som ikke var korrupt. takker. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Det må ha skjedd noe humbugg under sendingen av filen, den fungerer bra hos meg. Si ifra dersom jeg må sende den igjen. (I tilfellet den filen du fant ikke tillater høyere Vcore) Lenke til kommentar
nico Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 kjører på 1,9 vcore nå :smile: filen jeg fant funket det. Det er sikkert hotmail eller noe som driver og tukler med filen tenker jeg. ( microsoft-humbug ) men, etterhvert som jeg kommer opp i 160Mhz fsb, begynner lyden og hakke og ingen skikkelig "lyd" kommer. bar mange mannge hakk istedenfor oppstartslyden osv. Det er jo vævlig dumt om lydkortet er grunnen til at jeg ikke kan kjøre prosessoren min på nesten 2,6Mhz... noen som vet om den løsning på dette problemet eller vet om et lydkort som kan kjøre på høyere bushastigheter. (helst et billig et) Lenke til kommentar
blackice Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 byggeren gidder du å sende en slik bios til meg også til sd-533 altså? E-mail: [email protected] så får kansje jeg også klokket litt til :smile: Mvh Blackice Lenke til kommentar
nico Skrevet 24. april 2002 Forfatter Del Skrevet 24. april 2002 sd7a5j.exe ^^ funker perfekt. helt opp til 2.2 vCore. dobbelklikk på filen, ta filen som pakket seg ut, og award flash programmet fra driver cden. bruk en bootdisk for å komme i dos. start flash programmet. skriv inn navnet på den utpakka filen. (så kan du backupe den gamle om nødvendig, kan være kjekt og ha.) så flasher den ferdig og du kan still vcoreen din rett opp til 2.2 og se prosessoren frese opp foran øynene dine.. mange fine farger. Lenke til kommentar
[c]hassum Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Vær forsiktig med for høy volt på Northwoodene deres. Kjørte min egen Northwood på 2,05 volt og det gikk bra hele kvelden, men når jeg skulle stabilitets sjekke den over natta med 3D Mark 2001, var den død når jeg kom neste morgen. :sad: Det var ikke tempen som drepte den heller. Kjører nemlig Innovatek vannkjøling med Swiftech blokk, og den maxer ut på 42C :wink: Er egentlig ikke så bitter, fordi CPU'en ville ikke over 2.416 uansett hva jeg prøvde. Sitter her med en ny en jeg fikk i dag å skal montere den opp i kveld, og den skal IKKE kjøres over 1.85V. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 du er den første som eg har høyrt om som har greid å drepe ein p4 med overklokking Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 du er den første som eg har høyrt om som har greid å drepe ein p4 med overklokking Lenke til kommentar
nico Skrevet 30. april 2002 Forfatter Del Skrevet 30. april 2002 Etter hvert har jeg lest om en del problemer med IBM diskene og høyere fsb. skal kjøpe to seaggate disker siden disse tåler høy fsb, støyer lite og har bedre ytelse enn tilogmed WD 2mb cache diskene. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Quote: On 2002-04-30 13:57, nico skrev:Etter hvert har jeg lest om en del problemer med IBM diskene og høyere fsb. .... Dette er det motsatte av hva jeg har erfart og lest. 120GXP serien til IBM hadde overhode ingen problem med å kjøre på systemet vårt. Vi hadde tross alt 213MHz FSB, og 1/4 PCIdivider. Dette skulle tilsi over 53MHz PCI hastighet. Du kan se PCI hastigheter m.m. på side 2 av denne testen: http://www.slapps.com/review/kr7a/index.htm Noe særlig høyere PCI hastighet enn det vi hadde på vår system, tviler jeg på er aktuelt uansett hvilket system du måtte sitte med. _________________ Byggeren slapps.com [ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-04-30 14:17 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå