Gå til innhold

valg av kompaktkamera

Anbefalte innlegg

jeg er førstegangskjøper av digitalkamera og trenger gode råd. Etter å ha kikket litt rundt på nettet har jeg kommet frem til følgende alternativer:

- Nikon Coolpix 5200

- Canon Ixus 500

- Kodak LS 753

- Casio Exilim EX-Z40

- Fujifilm Finepix F610

Jeg har ikke tenkt å bli noe superavansert fotograf, men jeg vil tro at jeg vil begynne å eksperimentere litt etter hvert, så det er en fordel med mulighet for manuelle instillinger. Ellers er størrelsen veldig viktig.

Jeg holder en liten knapp på F610. Dette er det dyreste kameraet, men det ser ut som det har best mulighet for manuell kontroll hvis en skulle ønske det (Rett på meg hvis jeg tar feil).

Noen som har noen meninger om F610, noen av de andre kameraene jeg har nevnt eller et helt annet?? Jeg har ikke helt skjønt alt jeg leser rundt forbi så det er en fordel hvis dere kan hjelpe meg å finne ut hva jeg egentlig trenger!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg hadde samme problem og brukte ett par uker på å gå gjennom tester på de kameraene jeg kunne tenke meg . bestemte meg tilslutt for casio exilim z40 og har ikke angret på det! Objektivet er veldig lyssterkt , har stor skjerm som er veldig behagelig og bruke og er raskt med enkle menyer . Det som jeg falt for er skjermen da jeg var innom for å prøve ixus 400 ble jeg irritert over den lille skjermen. Sammen med fornuftig pris på komplett.no var jeg solgt.. he he

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar

hvordan er mulighetene for manuelle instillinger på EX-Z40?

Det er en ting jeg ikke helt skjønner, ISO-verdier!

F610 har ISO 125 som laveste verdi, mens andre kamera har helt ned i ISO 50! Etter hva jeg har forstått blir bildet bedre jo lavere ISO en bruker. Men på produktguiden (F610), brukererfaringer, var det en som hadde lagt inn høy ISO som et pluss med kameraet?!?!

Noen som har en god forklaring??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...