Gå til innhold

Noen satanister her?


Xanitra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Smaken er ikke som baken, den er flerdelt.

Litt OffT: Min er bare delt, har aldri sett en som er flerdelt. Hvis mulig kan du legge ut et bilde, kan jo bli gøy :whistle:

 

OnT:

HeavenHell Skrevet 16/07/2004 : 17:11

  Skulle likt å høre hva trådstarters definisjon på satanmusikk er.

 

Det er ikke bare deg. Min definisjon: Danseband :devil:

Lenke til kommentar
For en tråd..

 

Jeg hører på musikk jeg liker, selv om jeg hører på black metal noenganger er det ikke dermed sagt jeg er satanist?

 

Black metal som Immortal, Dark Throne, Arch Enemy.

Arch Enemy, black metal? :hmm:

 

Vil nok heller kalle det melodic death metal(a.k.a. Gotenburg metal)

I samme leir som Soilwork og In Flames :)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Etter min mening er det menigsløst å bedømme noen etter musikksmak. Musikksmak er fullstending individuelt, og etter min mening finnes det hverken god eller dårlig smak. Selv har jeg lyttet til blackmetall i over 10 år (og metall i over 20), men kan på ingen måte kalle meg satanist. Satanister er som regel frustrerte ungdommer som identifiserer seg med musikken og det teateret musikerne spiller, og som gjerne vil gjøre et opprør mot sine foreldre.

Å kle seg ut som et lik bare fordi en liker blackmetall er etter min oppfatning teit (såfremt en ikke liker klesstilen).

Lenke til kommentar

Tja...

 

Hypocrisy

Marduk

Gorgoroth

 

Det er vel et par band der medlemmene er satanister. Men det er jo egentlig bare å ramse opp black metal band på måfå, da min definisjon av black metal inneholder et anti-kristent budskap.

 

Hvis det ikke har det så har vi andre fine sjangre som: Doom/Death/osv-metal.

 

Er ikke noe spesielt glad i religion, så jeg prøver personlig å unngå musikk med religiøst budskap (som f.eks. black metal) og holder meg mest til Death Metal :p

Lenke til kommentar
Er ikke noe spesielt glad i religion, så jeg prøver personlig å unngå musikk med religiøst budskap (som f.eks. black metal) og holder meg mest til Death Metal :p

Tja. Jeg mener at politiske og religiøse budskaper ikke bør overskygge god musikk.

Liker jeg musikken, spiller det ingen rolle hva som ligger bak.

Liker Alice in Chains selv om mange av tekstene forherliger narkotika.

 

Det som er skummelt er at enkelte kan påvirkes av budskapene, f.eks. med hensyn

på religion og politikk. Musikk som kun har som formål å spre propaganda (f.eks.

naziinspirert musikk) er uansett veldig sjelden bra, slik at dette neppe er det største

problemet...

Lenke til kommentar
Ein "satanist" trur ikkje på satan, men bruker han som symbol på det anti-religiøse.

Jeg føler meg ganske sikker på at det fins en del satanister der ute som tror på satan og at han en dag skal komme opp på jorda og regjere. Og de som ikke har tilbedt Satan tidligere blir da straffet.

 

Jeg lurte bare om det er noen tapere som hører på satan musikk her?

dårlig formulert spørsmål. Satanmusikk kan tolkes som all musikk med satanistisk budskap. Dette kan f.eks være r'n b der de rapper om satan

 

at man spiller i ett black metal band har vel pent lite med å være satanist å gjøre. sett deg litt inn i det før du lager en sånn post, så du vet hva ordene du bruker betyr hvertfall

nettopp! satyr sa en gang at de satanistiske tekstene er bare for å skape en "motpol" mot kristendommen og dagens samfunn, som han ikke var så veldig fornøyd med. mange blackmetal band er ikke satanister, men er bare imot kristendommen. mange liker å være ekstreme, grisehoder på staker er vel bare en del av imaget

Endret av Nidhogg
Lenke til kommentar
Tja. Jeg mener at politiske og religiøse budskaper ikke bør overskygge god musikk.

Liker jeg musikken, spiller det ingen rolle hva som ligger bak.

Liker Alice in Chains selv om mange av tekstene forherliger narkotika.

Jeg får alltid en sånn fin besk smak i munnen når jeg hører på musikk som har et budskap jeg _absolutt_ ikke er enig med. Hjelper ikke så mye da om musikken er god...

 

Selvfølgelig har det ingenting å si om jeg er uenig med bandet politisk/religiøst, så lenge ikke dette gjennomsyrer musikken alt for mye.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...