Gå til innhold

Noen satanister her?


Xanitra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det vel ikke noen sjanger som heter Satan Metal eller noe slikt, så vennligst opplys oss om hva du definerer som "satan musikk".

 

Og, hvorfor er man en "taper" om man hører på den og den musikktypen? Er jo akkurat som å si at du er en forbanna taper fordi du har rødt hår. Og det pleier vanligvis ikke være så fornuftig.

Lenke til kommentar

Jeg må nok be deg definere begrepet "satanmusikk" eller iallefall nevne eksempler. Mener du band som Satyricon, Blood Red Throne, Kalmah, Extol, Nocturnus etc.? Man er nok ingen taper selv om man hører på tyngre musikk, likefullt som man ikke er noen taper hvis man hører på klassisk eller jazz eller hip-hop. Smaken er ikke som baken, den er flerdelt. Godta det. Jeg hører hverken mye på black metal eller klassisk, men (og det er et "men" med trøkk i) jeg godtar at andre gjør det.

Lenke til kommentar
Extol

Trodde Extol var et kristent Black Metal-band jeg. (?)

Regner med at det ikke gjelder Extol, men tror Black Metal med kristent budskap har fått det fengende navnet "White Metal".

 

Ellers:

Ganske fordomsfullt å kalle folk som hører på "satan musikk" for tapere..

Dessuten, å være satanaist, og å høre på "satan musikk" (black-/death metal?) er ikke det samme.

 

Og ja, den moderne definisjonen på satanisme har lite med djevel-dyrking å gjøre.

Lenke til kommentar

Dette er kansje det teiteste jeg har hørt på lenge, er man satanist visst man hører på "satan rock"? Det dere uopplyste folk kaller "satan rock" er vanligvis Black Metal og Death Metal tror jeg. Jeg er kjempefan av Black Og Death metal, spesielt Dimmu Borgir, men jeg er ikke satanist likevel jeg er ateist.

Men jeg skal gladelig innrømme at jeg liker å gjøre narr av kristendommen da, på grunn av alt det dumme de klarer å trykke ut av seg. Når jeg kommer med en slik påstand følere jeg nesten at jeg må legge frem et eksempel:

 

Det hemmeilige biblioteket til paven som ingen får se, hva er egentlig der inne? Noen munker har også sagt at visst biblioteket vart opnet for media så måtte den kristne bibelen blitt omskrevet. (enda en gang) Bibelen er jo blitt forandret på mange ganger, hvorfor den har blitt skrevet om aner jeg ikke, men jeg rekner med at det er noen som har funnet ut at det var teit det som stod der....

Lenke til kommentar

Jeg hører mye på det teite medieskapte uttrykket satan-musikk (satan-rock). For å nevne noen satanistiske metal grupper har man: Gorgoroth (Black Metal), Deicide (Death Metal), Darkthrone (BM) og Akercocke (BM). Men det fins og kristne Death Metal grupper som Extol (ser dere har allerede nevnt det). Det er og kristne Black Metal grupper. Det går egentlig ikke ann siden Black Metal skal være satanistisk eller anti-kristent. Men de kaller seg for kristen Black Metal...

 

Det fins like mange forskjellige grener innen satanismen som alle andre religioner, man har kult-satanismen som har orgier og spiser avføring. Så har man fjortis-satanismen som er forvirrede ungdommer, det er disse som velter gravstøtter og brenner kirker fordi de tror det er kult å være satanist. Så har du den største og mest seriøse satanismen som er LaVey satanismen.

LaVey satanismen er en veldig spesiel religion som egentlig ikke er en religion, mer en livstil. Fordi de tror ikke på Satan, de tror ikke på en gud, de bruker bare Satan som et symbol. Derfor liker jeg satanismen mye bedre enn f eks kristendommen.

 

Jeg er ikke en satanist fordi jeg er ikke enige i alle de satanistiske verdiene, men det er mange jeg liker. Jeg er agnostiker btw.

 

For mer informasjon se - http://www.churchofsatan.com/ - Offisielle hjemmesiden til LaVey satanismen.

Eller - http://www.satanisk.com - En norsk side om LaVey satanismen.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...