Gå til innhold

Nye Socket 940 HK for FX?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vil nok komme mange flere chipset for socket 940, de dette er sokkelen til Opteron-serien. Husk at Opteron 1xx serien er veldig lik FX-CPUene.

Til høsten en gang kommer vel nforce4 brikkesette som jeg forstod skulle støtte 754, 939 og 940 sokkelen.

Lenke til kommentar
Det vil nok komme mange flere chipset for socket 940, de dette er sokkelen til Opteron-serien. Husk at Opteron 1xx serien er veldig lik FX-CPUene.

Til høsten en gang kommer vel nforce4 brikkesette som jeg forstod skulle støtte 754, 939 og 940 sokkelen.

Er det ikke meninga at FX og Opteron skal over på 939 etterhvert?

Lenke til kommentar
Altså, Opteron vil fortsett på s940, og FX vil gå over til s939. Betyr det at de nye HKene som vil komme til s940 vil svekke ytelsen på noen måte for FXen?

hva scorer du i 3Dmark da...vil si at systemet var rått!

hvor mye Penger brukte du på det,, alle konfirmasjons pengene eller ..var det mor of far so sponset?

Lenke til kommentar
Altså, Opteron vil fortsett på s940, og FX vil gå over til s939. Betyr det at de nye HKene som vil komme til s940 vil svekke ytelsen på noen måte for FXen?

Jeg forstår ikke helt hva du mener. Nyere socket 940 hovedkort vil vel neppe bli dårligere enn sine forgjengere. Du kan jo også investere i Opteron 1xx serien når din FX CPU blir "gammel" om du trenger mer kraft. Så slipper du bytte hovedkort.

Så vidt jeg vet ligger nforce4 på dørmatta utover høsten, og den skal støtte alle AMDs sokler (754, 939 og 940). Og jeg vil regne med ytelsen går litt opp da.

Lenke til kommentar
hva scorer du i 3Dmark da...vil si at systemet var rått!

hvor mye Penger brukte du på det,, alle konfirmasjons pengene eller ..var det mor of far so sponset?

Lenge siden jeg kjørte test, men mener å huske den var på 27000 i 3dmark 2001.

Jobbet og sparte i ett år. :thumbup:

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet ligger nforce4 på dørmatta utover høsten, og den skal støtte alle AMDs sokler (754, 939 og 940). Og jeg vil regne med ytelsen går litt opp da.

Høres bra ut, takk.

Jeg forstår ikke helt hva du mener.

Skal prøve å forklare det. SK8N og SK8V ble laget, slik jeg har skjønt det, for å få frem enda litt mer ytelse av FX-prosessorene. Ettersom det er bare Opteron som vil bli ført videre på s940 lurte jeg på om disse nye HKene ikke ville gi "det lille ekstra" som SK8N og SK8V skulle gi FXen.

Vet ikke om det ble mer forståelig nå, men klarer ikke å forklare det bedre.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke helt hva du mener.

Skal prøve å forklare det. SK8N og SK8V ble laget, slik jeg har skjønt det, for å få frem enda litt mer ytelse av FX-prosessorene. Ettersom det er bare Opteron som vil bli ført videre på s940 lurte jeg på om disse nye HKene ikke ville gi "det lille ekstra" som SK8N og SK8V skulle gi FXen.

Vet ikke om det ble mer forståelig nå, men klarer ikke å forklare det bedre.

Jeg tviler på at du trenger bekymre deg. Jeg håper virkelig ikke ytelsen faller på fremtidige socket 940 hovedkort, heller at de likestiller Opteron 1xx med FX CPUen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...