Stroyer Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Har søkt litt rundt etter drivere for d-link dwl-122, som er en liten USB-mottaker for trådløst nettverk. Etter et raskt søk fant jeg denne, som så ut til å være en beskrivelse av hvordan man installerer driveren i Mandrake 9.2: http://www.joot.com/dave/writings/articles...inux-howto.html ...og jeg er en liten stakkars som bare vil installere en driver og komme meg på internett Finnes det ingen enklere måte å installere denne driveren på? Tipper det å installere den driveren fra siden jeg fant er vanskeligere enn det ser ut som, bla. fordi den er beregnet for Mdk 9, mens jeg har Mdk 10. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 har selv en DWL-122 her, og det funker fint. Her er en howto: http://julian.coccia.com/article-53.html Den første delen er om å recompile kjerne, noe jeg tror du slipper, men du trenger kernel headers. Og hvor du får dem (om du ikke har de) må du spørre mandrake folka om. Skipp til "Get the latest linux-wlan-ng drivers" og fortsett derfra. Lenke til kommentar
Stroyer Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 Liker bruksanvisninger der jeg bare kan følge instruksjonene. Likevell har jeg noen spørsmål: 1. Hva er en "kernel header", og hva trenger jeg den til? 2. Jeg installerte en driver for GeForce FX 5200 en gang. Da tror jeg jeg måtte konpilere kjernen, om jeg ikke tar helt feil. Vil det bety jeg ikke trenger laste ned noe "kernel source"? Og da: trenger jeg noen "kernel header" (høres ut som det er den øverste delen av kernelen)? 3. Om jeg nå trenger en kernel header likevel (her kommer spørsmålet til Mandrake-folka): hvor laster jeg den ned? Tror jeg bruker Linux 2.6.x-kjernen fra før. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Liker bruksanvisninger der jeg bare kan følge instruksjonene. Likevell har jeg noen spørsmål: 1. Hva er en "kernel header", og hva trenger jeg den til? 2. Jeg installerte en driver for GeForce FX 5200 en gang. Da tror jeg jeg måtte konpilere kjernen, om jeg ikke tar helt feil. Vil det bety jeg ikke trenger laste ned noe "kernel source"? Og da: trenger jeg noen "kernel header" (høres ut som det er den øverste delen av kernelen)? 3. Om jeg nå trenger en kernel header likevel (her kommer spørsmålet til Mandrake-folka): hvor laster jeg den ned? Tror jeg bruker Linux 2.6.x-kjernen fra før. er litt rusten på mandrake fortiden, men. uaname -a for å finne kva kjerne du køyrer. urpmi --install kernel-versjon-develop/source Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 kernel headers er en del av kildekoden til kernelen, og den koden andre programmer trenger for å kunne "koble seg til" kernelen, om du skjønner.. Lenke til kommentar
Stroyer Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 Og hvor får jeg så lastet ned denne kernel headeren? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Du er flink til å lese svara du får........... urpmi --install kernel-versjon-header/develop/sources/prøvdegfram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå