-Pondus- Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Jeg har tenkt å bestille varer i fra B&H Photo i NY og kom frem til dette: B&H Photo. Prisen blir da 1991,85 dollar inkl frakt. Totalt 13944kr Men hvor mye toll\mva må man beregne på den prisen? Siker mange som har kjøpt derifra og kan svare? Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 (endret) Du må legge til 24% MVA på prisen. Jeg har fått mitt utstyr levert på døra med UPS, og har ikke betalt noe annet et MVA. Skulle bli ca. 3350 i tillegg det!(dersom du må betale MVA på frakten, det er jeg faktisk ikke sikker på...) Endret 12. juli 2004 av BIGG Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 Du må legge til 24% MVA på prisen. Jeg har fått mitt utstyr levert på døra med UPS, og har ikke betalt noe annet et MVA. Skulle bli ca. 3350 i tillegg det!(dersom du må betale MVA på frakten, det er jeg faktisk ikke sikker på...) Ok,men hvilken frakt måte tok du? Den på litt over 80 doller eller 100 dollar? Må vell bli den til ca 100 doller i og med at den er Global står det? Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Brukte UPS Global Express. Og fraktprisen varierer en god del, er nok avhengig av både pris og størrelse på pakken. Lenke til kommentar
dottnett Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Hva med den amerikanske momsen/tax ? Får man fjernet denne på veien eller betaler man "dobbelt" ? Lenke til kommentar
Nebu Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Verken B&H, Adorama eller andre seriøse butikker oppgir sine priser med VAT (moms). Sales tax legges på for folk utfra satsene i deres delstater, dermed er det ingen US moms du skal fjerne fra prisen hos B&H. Moms betaler du på den totale prisen fra butikken som inkluderer frakt. Hvilken fraktmåte du velger er helt opp til deg, men valgene du får er kun fraktmåtene du kan benytte deg av, så at det står Global betyr ingenting, alle valgene vil få varene til deg, bare til forskjellig pris og tid. Hos B&H og Adorama må man sende bilde / scan av kredittkortet ved førstegangshandel, det vet sikkert de fleste. Det jeg ikke visste var at de i tillegg sjekker med din bank dersom du bestiller over et visst beløp (vet ikke hvor mye, men i allefall over $1000), så dette forsinker leveransen i noen dager ekstra, så vær forberedt. Lenke til kommentar
Sparchy Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 D 70 koster 11995 på lefdal!! Lenke til kommentar
Nebu Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 D 70 koster 11995 på lefdal!! Jeg har hatt D70 siden begynnelsen av mars. Lenke til kommentar
Sparchy Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 da kosta det sikker mye mer Lenke til kommentar
Nebu Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 da kosta det sikker mye mer Kan ikke beskrive hvor mye det var verdt den drøye tusenlappen i forskjell. Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Nebu/Sparchy: Kul "diskusjon" (jeg mener det faktisk!). Det liver opp med litt barnslig "jeg er best" argumentasjon. Stå på! Lenke til kommentar
Tomjac Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Kjøper dere produkter med "Imported" eller "USA" garanti? Hvordan stiller Nikon Norge seg til garanti krav på utstyr kjøpt utenfor Norge? Vurderer å kjøpe jeg en tele zoom i nær fremtid.. Ser på AF VR 70-200mm f/2.8D G-AFS ED-IF eller AF 80-200 f/2.8D ED.. Noen som vet noen som selger disse fordelaktig? Noen med erfaring med disse to?? Lenke til kommentar
Nebu Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Kjøper dere produkter med "Imported" eller "USA" garanti? Hvordan stiller Nikon Norge seg til garanti krav på utstyr kjøpt utenfor Norge? Vurderer å kjøpe jeg en tele zoom i nær fremtid.. Ser på AF VR 70-200mm f/2.8D G-AFS ED-IF eller AF 80-200 f/2.8D ED.. Noen som vet noen som selger disse fordelaktig? Noen med erfaring med disse to?? Fikk min AF-S 70-200mm f/2.8D VR for 14 dager siden fra B&H og er strålende fornøyd. Tok den "imported" (billgere) versjon siden det for Nikon Norge antakelig blir ett fett så lenge man går utenom Interfoto. Lenke til kommentar
Tomjac Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Fikk min AF-S 70-200mm f/2.8D VR for 14 dager siden fra B&H og er strålende fornøyd. .... Kjøpte du bare det? Hva ble da total prisen inkl. frakt og Norsk MVA?? Er det noen forskjell på svart og grå (Pro) finish? Lenke til kommentar
Nebu Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Fikk min AF-S 70-200mm f/2.8D VR for 14 dager siden fra B&H og er strålende fornøyd. .... Kjøpte du bare det? Hva ble da total prisen inkl. frakt og Norsk MVA?? Er det noen forskjell på svart og grå (Pro) finish? Nei, jeg kjøpte ikke bare det, men den pluss en Canon 500D forsatslinse priset til $139 kom på 13500 alt inkludert. Det er ingen forskjell mellom grå og svart annet enn farge. Har vurdert den gråe, men til syvende og sist syntes jeg personlig den svarte passet best. Lenke til kommentar
dottnett Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Jeg mener å ha lest i et av forumene på DPReview.com at de grå linsene var "hotte" pga at de blir mindre varme i kraftig sol. Om dette har noen praktisk betydning vet jeg ikke ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå