Gå til innhold

DVD plater med videocover?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min løsning på dette har blitt å kjøpe plater og cover seperat. (Da kan du fritt velge mellom kvalitet og pris og kombinasjoner av dette).

Sjekk sticky tråd ang. hvike plater som lar seg brenne i hvilke hastigheter på de forskjellige brennerne.

( pxp.no er de billigste på cover (i hvertfall som jeg har funnet), og for å spare total fraktkostnader kan du jo ta plater derfra også ;))

Lenke til kommentar

Komplett har ukestilbud på Thatswrite + plater...60 plater med dvdcover for 449 kr - det er kr 7.5 pr stk.

Har aldri hatt noen problemer med de platene, og det er dem jeg bruker med mindre jeg skal printe på platene, da går det i verbatim (men hvis thats write kommer med billige printbare plater, kjøper jeg nok dem også)

Lenke til kommentar

Gamle thats write +r i videocover er bra (produsert av ricoh)

De nye thats write +r i videocover er ræva (produsert av optodisc)

Siden sist tilbud på komplett var av de ræva platene, tror jeg neppe ukens batch er ricoh plater.

Det er vel en grunn til at de har disse platene som ukens tilbud, uke etter uke etter uka..

Lenke til kommentar

forbannet...Det har jeg ikke sjekket...Håper virkelig ikke at jeg har en haug med filmer som plutselig begynner og hoste og harke :cry:

Merket når jeg bestilte sist gang at jeg fikk gjennomsiktige cover istedenfor svarte. Var det da de gikk over til ny produsent?

Og du sier rævva - har du testet dem ut og hatt feil, eller er det bare en mening basert på at produsenten er "ukjent"

Lenke til kommentar
forbannet...Det har jeg ikke sjekket...Håper virkelig ikke at jeg har en haug med filmer som plutselig begynner og hoste og harke :cry:

Merket når jeg bestilte sist gang at jeg fikk gjennomsiktige cover istedenfor svarte. Var det da de gikk over til ny produsent?

Og du sier rævva - har du testet dem ut og hatt feil, eller er det bare en mening basert på at produsenten er "ukjent"

Ja de i gjennomsiktige cover er optodisc.

Å si at de er ræve er vel muligens å overdrive, men de er ikke spesielt bra nei. Kommer også mye ann på din DVD-brenner også.

f.eks NEC ND-2500A og ND-2510A virker ok med disse.

Men det er ofte høyt feilnivå og enkelte avspillingsproblemer (merkes ved at de ikke vil leses på full fart i mange DVD-ROM spillere f.eks).

Sammenligningsmessig så stiller jeg dem på nivå med datawrite og princo.

Lenke til kommentar

Har gode gamle NEC1100A - har ikke hatt noen feilbrenning på de platene, og har sett noen filmer i standalone spiller uten at jeg har merket noe spesielt..Og den spilleren er en shitty eltex.. Så det ser ut som om 1100A klarer seg greit på de platene. Det gjenstår da og se om et år om filmene fremdeles er sebar.

Uansett så klarer min stasjonære dvd-opptaker å lese det meste av plater, samme hvor dårlig de er, men helt klart - hvis jeg merker at disse platene er dårligere, er jeg ganske rask med å bytte. Det er jo egentlig bare snakk om et par kroner mer pr plate. Det som er skuffende er at jeg fram til nå har vært helt fornøyd med de thats write platene (gamle), har brent ut hundrevis, og ikke hatt en eneste feil.

Tror jeg avventer med å bestille nye til jeg har brukt opp de gamle. Tenkte jeg skulle hamste når de ble så billig, men etter dette blir det ingen hamstring. Blir nok den printbare bundelen til Verbatim. Eneste jeg savner er dvd cover, og de koster jo like mye som thats write platene om en skal kjøpe dem løst.Sukk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...