vegham Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Har debian med fluxbox der musa virker fint. Men innholdet i /dev/input/ virker ikke, eg får oppgitt: event0 event1 event2 event3 js0 js1 js2 js3 mice mouse0 mouse1 mouse2 mouse3 dette er innholdet i fila, men ingen virker (heilt dødt). Eg trenger en av desse for at eg ikke skal få error i loaden Ka gjør eg da, når devicene vises, men ikke virker? Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Jeg tipper på at den musa som du bruker i X og som virker er /dev/psaux Lenke til kommentar
vegham Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2004 Ja, den er /dev/psaux, men eg kan ikke bruke /dev/psaux begge plassene i config fila. Da blir det feil og den virker ikke rett. Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 (endret) Har du to mus? Devicene i input mappen kan godt vises selv om de ikke virker...Tør jeg tippe du har en ps/2 mus (kanskje en touchpad) og en usb-mus i tillegg? Virker som du ikke har fått konfigurert usbmusa riktig om du ikke får se "rar tegn" når du skriver cat /dev/input/mice og beveger musa. Egentlig, skjønner jeg ikke helt hva problemet ditt er Fjern /dev/input sakene fra XF86Config4 om de ikke er i bruk. Endret 13. juli 2004 av fjotten Lenke til kommentar
vegham Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 Har 1 Mus som er PS/2. Tror eg har gjort alt rett, fordi vist eg fjerner en av Seksjonene virker det ikke. Her er dei to seksjone om musa ifra xf86 config fila: Section "InputDevice" Identifier "Configured Mouse" Driver "mouse" Option "CorePointer" Option "Device" "/dev/psaux" Option "Protocol" "ExplorerPS/2" Option "Emulate3Buttons" "true" Option "ZAxisMapping" "4 5" EndSection Section "InputDevice" Identifier "Generic Mouse" Driver "mouse" Option "SendCoreEvents" "true" Option "Device" "/dev/input/mouse0" Option "Protocol" "ImPS/2" Option "Emulate3Buttons" "true" Option "ZAxisMapping" "4 5" EndSection Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Prøv å fjerne den siste musa, og fjern referansen til den i ServerLayout helt i bunn av fila. Bare et forslag det altså..har ikke peiling på om det har noe for seg. Lenke til kommentar
vegham Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 Gjorde det nå, men det funket ikke. Det står en annen plass også... men vet ikke kor kansje ---> (==) Using config file: "/etc/X11/XF86Config-4" Data incomplete in file /etc/X11/XF86Config-4 Undefined InputDevice "Generic Mouse" referenced by ServerLayout "Default Layout". (EE) Problem parsing the config file (EE) Error from xf86HandleConfigFile() Error from xf86HandleConfigFile() <-- står vell her da? kossen finne frem til denne fila? Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Undefined InputDevice "Generic Mouse" referenced by ServerLayout "Default Layout". Så under ServerLayout, fjern "Generic Mouse", som noen allerede har sagt tidligere i tråden Lenke til kommentar
vegham Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 Som eg skrev tideligere i tråden så hadde eg gjort det fra før da! Section "ServerLayout" Identifier "Default Layout" Screen "Default Screen" InputDevice "Configured Mouse" InputDevice "Generic Mouse" EndSection se selv Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Så skriver du : Section "ServerLayout" Identifier "Default Layout" Screen "Default Screen" InputDevice "Configured Mouse" EndSection Fjerne betyr at den ikke er der. Lenke til kommentar
vegham Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 Woops har vist fjernet feil Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 hehe, litt lett for. For å forklare noen småting.. 1) Du trenger ikke slette hele den overflødige mus-config-delen Det er ServerLayout som forteller X hva den skal bruke, og står det ikke der, blir det ikke brukt. 2) Du kan fjerne ting med å sette # foran linjen. Det forteller programmet at den linjen er en kommentar, og vil ikke bli lest inn. Veldig greit når du holder på å eksperimentere. 3) (EE) Error from xf86HandleConfigFile() -- Dette er ikke en fil, det er en funksjon i programmet, trolig den som leser inn og tolker config filen. Lenke til kommentar
vegham Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 Virker fortsatt ikke, og denne gangen har eg Fjernet den (==) Log file: "/var/log/XFree86.0.log", Time: Sun May 2 02:27:30 2004 (==) Using config file: "/etc/X11/XF86Config-4" Parse error on line 117 of section ServerLayout in file /etc/X11/XF86Config-4 Multiple "Identifier" lines. (EE) Problem parsing the config file (EE) Error from xf86HandleConfigFile() Section "ServerLayout" Identifier "Default Layout" Screen "Default Screen" Identifier "Generic Keyboard" InputDevice "Configured Mouse" EndSection Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Først, la oss se på feilbeskjeden. 'Multiple "Identifier" lines.' Så, det er for mange "Identifier" linjer. Nå, la oss se på hva du har skrevet: Section "ServerLayout" Identifier "Default Layout" Screen "Default Screen" Identifier "Generic Keyboard" InputDevice "Configured Mouse" EndSection Og vi ser at det faktisk er to slike linjer, Identifier "Default Layout" og Identifier "Generic Keyboard" En av disse to er feil. La oss starte med den første. "Default Layout" høres vel greit nok ut. Så til nr 2 - "Generic Keyboard" - nå, dette høres ikke ut som en identifier som skal være her. Kanskje det er noe annet, noe til å få input inn til X serveren? Kanskje det, kanskje? Kanskje vi skal kalle den InputDevice, slik som musen? Siden den og brukes til å få input inn til X serveren? Ja, la oss prøve det. Så bytt ut Identifier med InputDevice. PS: Hvis du syns jeg er ironisk her, så er jeg nok kanskje det.. Er lei av at folk aldri leser over hva som er på skjermen. Menne. faktum er at nøyaktig det jeg har beskrevet over her gjorde jeg på ca to sekunder når jeg leste posten din, og med en gang såg hva som var gale. Det skader ikke å stoppe opp, lese og tenke innimellom. Lenke til kommentar
vegham Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 Derja, når virket det Tusen Takk Btw. Er ok at du er ironisk når slike nubs som meg spørr om sånne lette ting, er bare sånn det er Er heilt mennesklig å bli litt "sint" på "dumme" folk som spørr om dumme spørsmål slik som meg. Merker det daglig selv om diverse ting som eg kan (ikke linux). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå