Gå til innhold

Bethesda utvikler Fallout 3 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enig med det med Konsoll, men, Bethesda har da laget Morrowind til X-Box, og det er jo genialt.

Ja, genialt ingen tvil om det. Men jeg sitter med en følelse av at Morrowind er mer arcade enn Daggerfall. Jeg er "redd" den samtidige utviklingen av XBOX-versjonen har skylda for det. Ikke det at en kan "blame" Bethesda. Arena og Daggerfall sleit vel med salgstallene. En XBOX versjon har gitt kjærkomne kroner i kassa, og et bein til å stå på.

Lenke til kommentar
Synes ikke det er særlig smart å dømme prosjektet før det faktisk har blitt startet. Vent heller til Bethesda har noe å vise frem før dere eventuelt klager.

Det har i "alle år" vært mye hets og forhåndsdømming av Bethesda, selvom de, etter min mening, er i en egen elite-klasse på single-player cRPG. (Bioware/Black Isle har sitt å si i multiplayer).

 

Folk ble tydeligvis vanvittig bitre etter bug'ene i Daggerfall. Daggerfall hadde riktignok sine uforutsette "fast-settinger", men save ofte løste det problemet. Morrowind krasjer når jeg loader av og til. Ingen av delene har hindret meg i å nyte spillene :fun:

Lenke til kommentar
Enig med maanemann. Jeg fatter ikke hvorfor Bethseda blir mobbet på grunn av bugs i Daggerfall. Jeg hadde ikke problem hverken Daggerfall eller Morrowind, men Fallout 2 derimot, det ble vel sluppet for tidelig for der var det jo bugs så det holdt.





:yes:
Lenke til kommentar
Enig med det med Konsoll, men, Bethesda har da laget Morrowind til X-Box, og det er jo genialt.

Ja, genialt ingen tvil om det. Men jeg sitter med en følelse av at Morrowind er mer arcade enn Daggerfall. Jeg er "redd" den samtidige utviklingen av XBOX-versjonen har skylda for det. Ikke det at en kan "blame" Bethesda. Arena og Daggerfall sleit vel med salgstallene. En XBOX versjon har gitt kjærkomne kroner i kassa, og et bein til å stå på.

Men ble Morrowind utviklet samtidig til xbox som til PC? Eller ble det porta fra PC over til xbox?

 

Etter min erfaring fungerer porter av spill som er primært utviklet til PC fint. Det er værre andre veien, det er liksom noe som mangler når et konsollspill blir porta til PC.

 

Derfor håper jeg Bethesda utvikler TES4 (og fallout3 for den skyld) primært til PC, så kan konsollene få sin port etterhvert.

Lenke til kommentar
Enig med det med Konsoll, men, Bethesda har da laget Morrowind til X-Box, og det er jo genialt.

Ja, genialt ingen tvil om det. Men jeg sitter med en følelse av at Morrowind er mer arcade enn Daggerfall. Jeg er "redd" den samtidige utviklingen av XBOX-versjonen har skylda for det. Ikke det at en kan "blame" Bethesda. Arena og Daggerfall sleit vel med salgstallene. En XBOX versjon har gitt kjærkomne kroner i kassa, og et bein til å stå på.

Men ble Morrowind utviklet samtidig til xbox som til PC? Eller ble det porta fra PC over til xbox?

 

Etter min erfaring fungerer porter av spill som er primært utviklet til PC fint. Det er værre andre veien, det er liksom noe som mangler når et konsollspill blir porta til PC.

 

Derfor håper jeg Bethesda utvikler TES4 (og fallout3 for den skyld) primært til PC, så kan konsollene få sin port etterhvert.

Samtidig på XBOX og PC, ja. En felles utvikling gir sikkert kortere og billigere utvikling.

 

Det er derfor lite sannsynlig av man først begynner på en PC-versjon, gjør den ferdig for så å porte den til XBOX. Særlig må det taes hensyn til pad'en på XBOX. Ikke akkurat det samme som tastatur og mus.

 

En annen ting er er at 1. person ikke har vist seg å være suksess på XBOX. Det løste de, i Morrowind, ved å kunne svitche imellom 1. og 3. Ganske tydelig egentlig hvordan de største suksessene på PC er 1. person, mens de er 3. på XBOX.

 

En bi-effekt av denne "pose og sekk 1./3.-person løsningen" i Morrowind, er etter min mening, at en eks. får mindre kontroll over sverdet i forhold til hva en hadde i Daggerfall. I Daggerfall kunne man lettere styre om en ville svinge sverdet eks. diagonalt og vertikalt, i Morrowind blir det mye panisk klikking i stedet.

Lenke til kommentar

Syns nå penge tappende Interplay burde holde på en slik god linses. Fallout spillet som kom nå får noen måneder siden var selfølgelig en flopp men de trenger ikke å gi opp for det... Når det gjelder Bethesda så syns jag jammen de kan legge fiasko proskjektene sine i søplla... Call of Chutlu feks. Huff... Syns de bør gjøre det de kan best: Lage gode Elder Scrolls spill. Derfor bør de sette 100 % prosent av tiden til det... ikke noe fallout... Den jobben kunne Troika games fått...

Lenke til kommentar
Syns nå penge tappende Interplay burde holde på en slik god linses. Fallout spillet som kom nå får noen måneder siden var selfølgelig en flopp men de trenger ikke å gi opp for det... Når det gjelder Bethesda så syns jag jammen de kan legge fiasko proskjektene sine i søplla... Call of Chutlu feks. Huff... Syns de bør gjøre det de kan best: Lage gode Elder Scrolls spill. Derfor bør de sette 100 % prosent av tiden til det... ikke noe  fallout... Den jobben kunne Troika games fått...

Pengetappende?

 

Interplay, har vel hatt endel flopper opp igjennom.

 

Problemet er vel mer dette:

http://www.gamer.no/art.php?artikkelid=7866

Ingen penger = ingen mulighet til utvikling.

 

Det virker som om Call of Cthulhu utvikles av en annen bedrift, som tilfeldigvis holdt til i Bethesda-booth'en på E3 (http://www.gamer.no/art.php?artikkelid=112)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...