tomf Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Har akkurat satt inn en Seagate Barracuda 60GB i mitt ASUS A7V hovedkort.Bruker ATA100 kontrolleren. Ved oppstart kommer det følgende (hvis jeg husker rett): /detecting (slash spinner rundt) ST360021A 57000 (ca.) dma =5 D1 not detected D2 not detected D3 not detected Hvorfor kommer dette opp? Maskina booter ellers normalt opp i Windows 98SE. Ellers finner jeg ingen mulighet for å huke av dma i device manager. Er det ingen støtte for dma når en bruker ATA100 ? Hardisken er heller ikke å finne inne i bios, dvs. bios viser ikke hvor stor den er, sylindre, sectorer og slikt. Har satt auto og LBA, og dma =5. Har nyeste bios innstallert. Ellers: ASUS A7V Duron 700MHz 256 MB apacer ram Plextor brenner Pioneer cd spiller Creative Live lydkort Asus V7100 Magic (Geforce2 MX200) Håper noen kan hjelpe meg med disse tingene ! Mvh. Tom J. Fillan Lenke til kommentar
Tullingen Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 prøv å sette LBA til auto på alle diskene også, og sjekk jumper innstillingene på disken Lenke til kommentar
tomf Skrevet 22. april 2002 Forfatter Del Skrevet 22. april 2002 Auto var ikke noe valg i menyen som jeg kunne velge istedet for LBA! Har derimot prøvd å sette manuelt uten suksess. Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Jeg kan ikke skjønne at du har ett problem egentlig Det den gjør når den slashen går rundt er å se om du har hardisker på udma kontrolleren, som du ser finner den hardisken din (på ca 57GB ) den ligger på D0. Denne vil den ikke finne i biosen, hvis du vil att biosen skal finne den må du koble den til ide1 eller ide2. Den bruker ata100 det ser du ved at det står dma5 etter disken. Den er jo der i windows eller er den ikke det. _________________ Amd XP 1700+ Volcano 7 Soyo SY-K7V DRAGON+ Geforce 3 Ti200 512 MB 2100 ddr-ram IBM 30GB+40GB+60GB Chieftech Dragon Black *-do not adjust your mind, there is a fault in reality-* [ Denne Melding var redigert av: SmoPe på 2002-04-23 11:13 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå