Gå til innhold

Ny PC må være Shuttle 5-6K, del 2!

Anbefalte innlegg

Finner ikke igjen den forrige tråden min så jeg regner med at den er blitt borte i alt tullet som er nå..

Dette er altså det jeg har bestillt:

Antall Varenr. Beskrivelse

1.00 AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz

Socket A 333MHz, 512KB Barton, OEM

1.00 Shuttle SN45GV2 Barebone PC Socket A

nForce2 Ultra400, Lyd, AGP, IEEE1394, US

1.00 BTC DVD-brenner IDE DRW-1008IM Retail

DVD+R/+RW og DVD-R/-RW

1.00 Seagate Barracuda 7200.7 160GB

IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM

1.00 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5

32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

1.00 Sapphire Radeon 9600SE Atlantis 128M DDR

AGP,ATI9600SE,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail

1.00 Labtec Standard Keyboard

Retail PS/2 (Norsk)

1.00 Logitech Click! Optisk Mus

USB, Retail

Og da lurte jeg på om noen har en flatskjerm å annbefale til dette? Evt om det er flere med kommentarer til dette oppsettet. Komplett har utsatt den ubkreftede datoen på når de skulle få inn flere kabinetter en gang og blir den utsatt en gang til ,hvis den daton også blir ubekreftet burde jeg avbestille og bestille et annet sted med en gang da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Det er en OEM cpu du har valgt, men jeg ser ingen cpukjøler. Har du det?

2. Lurer på om ikke dette grafikkortet er et litt bedre valg? Har litt fobi for "SE" på grafikkort :roll:

3. Hvor stor skal flatskjermen være? Pris?

Selv ville jeg vel gått for noe slikt:

17": NEC 1760NX

19": NEC 1960NX

4. Ellers så ser det greit ut :thumbup:

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar
1. Det er en OEM cpu du har valgt, men jeg ser ingen cpukjøler. Har du det?

2. Lurer på om ikke dette grafikkortet er et litt bedre valg? Har litt fobi for "SE" på grafikkort :roll:

3. Hvor stor skal flatskjermen være? Pris?

Selv ville jeg vel gått for noe slikt:

17": NEC 1760NX

19": NEC 1960NX

4. Ellers så ser det greit ut :thumbup:

Shuttle har heatpipe, ergo trenger man ikke kjøler (det er det heller ikke plass til...)

EDIT: For øvrig ser oppsettet knall ut! :)

Endret av Spirograf
Lenke til kommentar
men jeg velger å bruke det innebygde skjermkortet.

Har du samme kabinett som meg? Det fulgte vel ikke med skjermkort på det?

Skal gå for en 17" skjerm tror jeg, og jeg skal ha integrerte høytalere håper jeg :yes: Men mindre jeg klarer å koble den til dvdspilleren min med surround..

Lenke til kommentar

Shuttle SN45GV2 Barebone har ikke skjerm/3D-kort innebygget

Alle anbefaler 17" NEC 1760NX og det skal være en knallbra LCD skjerm, koster ca 5000,- Samsung 173T skal være veldig bra den også. (Venter selv på en Samsung 710T uten å vite hvor bra den er, men jeg tok sjangsen)

Hvis de ikke får inn delene på komplett snart så finner du nok like bra deler i andre webshops, hvis den alternative webshop'en har delene så ville ihvertfall jeg slettet ordren hos komplett. Det er ikke sikkert de har akkurat samme delene, men like bra blir det uansett til ditt bruk. Bare si fra så kan jeg lage likt oppsett.

Lenke til kommentar

Anette_ - Ok skal se på det men nå går internett så tregt her at det er helt utrolig, får ta det litt senere i kveld.

Tar utgangspunkt i å søke på prisguiden etter selve Shuttle maskinen, de har den på MPX, men der var de fri for CPU og det var lang leveringstid på den :roll:

Lenke til kommentar

Anette_ - Prøvde å lete litt rundt, men de er utsolgt for gode relevante deler i lavpris klassen overalt, hvis du skal handle fra f.eks Netshop så blåser det budsjettet med ca 1600kr + frakt, tror du bør vente på komplett, eller se hva datoen på Shuttle blir i morgen ihvertfall.

Synd dette med venting, alt for dårlig lagerbeholdning på webshops :thumbdown:

Lenke til kommentar

Du får bare kjøpt en god del på databutikker, men jeg har aldri sett Shuttle barebone for hjemme byggere i hyllene.

Kan jo være lurt å se etter skjerm på butikk så du slipper frakt, men ikke la selgere presse på deg hva som helst.

Får se hva som skjer på komplett i morgen, men siden det ikke er en bekreftet leveringsdato så frykter jeg det værste...Mere venting :roll:

Lenke til kommentar

Bare Så du vet det anette den vifta som sitter i shuttlen bråker ille. kjøp ny vifte samtidig 80x80 standard størrelse.

I.C.E. Cooling System ships with a standard width 80mm Sunon fan, part KD1208PTB1.

KD1208PTBA

Specs as follows:

12V. 0.22A, 2.6 W

42.5 cfm Air Flow

3,200 RPM

36.5 dBA

Lenke til kommentar
Bare Så du vet det anette den vifta som sitter i shuttlen bråker ille. kjøp ny vifte samtidig 80x80 standard størrelse.

I.C.E. Cooling System ships with a standard width 80mm Sunon fan, part KD1208PTB1.

KD1208PTBA

Specs as follows:

12V. 0.22A, 2.6 W

42.5 cfm Air Flow

3,200 RPM

36.5 dBA

det er på full hastighet, du kjører jo aldri vifta på fult.. PÅ stille er den veldig stille.

Lenke til kommentar

Dro inn vannkjølingsblokken med slanger gjennom PCI slot'en på min så det er nok derfor min er stille... Viften går såvidt rundt på min shuttle.

Det kan jo være lurt å kjøpe en 80x80mm Papst eller enermax vifte med regulerbar hastighet så du kan jusetere manuelt til "smertegrensen" din er nådd.

EDIT:

Komplett har nå fått bekretet at de får inn 16 stk Shuttle SN45GV2 Barebone PC i morgen, så da skulle pakken din være sågodt som underveis Anette :thumbup:

Endret av Hoax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...