Gå til innhold

Bærbar på Ebay

Hobbes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

flybilletten bort til usa koster nok litt. det vil nesten lønne seg å kjøpe en ikke-state-of-the-art maskin her hjemme istedet.

om du skal frakte en laptop fra usa til norge, kan du være rimelig sikker på at det er ikke alle som leser hva som står på pakkene: "fragile" osvosv. så du får finne deg en laptop som er støt-sikker, og som tåler hard medfart. (det er sinnsykt kaldt oppe i 10.000 fots høyde, så kondens må også taes med i regnestykket.)

om laptopen ikke funker når den kommer til norge, hvilke retur-ordninger tror du at det finnes? ingen! garanti er et fremmedord for en amerikaner som har solgt deg sin brukte laptop.

Lenke til kommentar

Hei,

noen som vet hvordan man setter opp keyboard

tastene så man kan få æøå på et utenlandsk keyboard?

Jeg har titta på keyboard under control panel,

men har ikke funnet noe sted man kan konfigurere

tastene enkeltvis. Er det bare å installere norsk keymap, og det er det?

Sordid

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det ikke mye snusk på Ebay? Jezz.. selger PC'er drittbillig og krever forskudd. Legger penga i valutahandel å driter i deg. Når du har ventet 3 måneder og de har tjent det tredobble på summen får du PC'n i posten med "takk" :wink:

Ebay er ikke min smak.

Lenke til kommentar

Hei,

Kjøpte en pc i Australia da jeg studerte der. For å få æøå går man bare inn i control panel (win 98), og velger norsk tastatur. Det er noen taster som er anerledes plassert men hvis man er vant til et norsk tastatur så er ikke overgangen så veldig smertefull:-)

Erik

Lenke til kommentar

Har kjøpt etpar ting på ebay. Det gikk helt smertefritt.

Få avsender til å skrive "GIFT" på pakken å anslå en verdi (selvfølgelig litt lav) så kan det være du slipper å betale mva. (pakken kommer også raskere da, rett i kassen hvis den ikke er så stor) Elektroniske produkter er i hovedsak tollfrie. (sjekk Toll.no for gode oversikter).Det er bare mva å betale + postens blodgebyrer. Kr 65 for ingenting ... dette når du fortoller selv. kr 149 for å foreta fortollingen

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne slenge meg med på denne "vil maskinen funke i norge" debatten. Ja jeg tror det. Problemet er nok ikke at de har 110V der borte. Det er formen på pinnene du skal putte i veggen hjemme. Alle vet jo hvordan våre ser ut. I England er de firkanta tror jeg og i USA har jeg ikke peiling. Men fra strømadapteret og til pc'en er det samma strømmen som går enten det er i USA eller i Europa. Det er hva som kommer frem til adapteret som er forskjellig. Sjekk linken som jeg har lagt ved under her. Dette er fra dell.noe og hvis der blar ned til AC-adapter så vil dere se ting som tyder på at denne badboyen tar det mest av Volt og Hz. Det er jo viktig. Frequensjen på norske strømnettet er 50 Hz, mens i USA er det 60Hz. Så dersom adapteret spiser dette også så er du fit for fight. Pluggene fikser du med ei saks og litt teip og ei gammel lampe som må ofres. Her kommer rosinen!!! Det er jo for f**n en bærbar. Som er ment for globetrotting!! HAHA. Dette burde andre enn meg forstått. Tror det finnes enkle løsninger her ja. Skal like å se at sjefen for IBM må ha med seg to tunge adaptere til Europa.. :smile:

Case closed!!

Strøm er ikke problem - tastaturet er ei heller det. Jeg mener det er jo bare å skrive på engelsk. Eller bruke æ = ae Å = aa ø = oe :grin:

P.S Utrolig mye lurt man kan skrive om natten D.S

H. :smile:

http://docs.euro.dell.com/docs/systems/ins...ecs.htm#1104019

AC adapter

Input voltage

90–135 VAC and 164–264 VAC

Input current (maximum)

1.5 A

Input frequency

47–63 Hz

Output current

5.5 A (maximum at 4-second pulse); 4.5 A (continuous)

[ Denne Melding var redigert av: Husaberg på 2002-05-15 03:16 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...