Gå til innhold

DFI LANPARTY NFII ULTRA Sokkel A (Rev.B)

_tHokA_

Anbefalte innlegg

Er det verdt å betale ca 1400kr for det DFI LANPARTY NFII ULTRA Sokkel A (Rev.B) hovedkortet? Eller er det ikke verdt det.

Vet ikke om jeg skal kjøpe det LAN Party kortet der eller et av Abit kortene (NF7 eller AN7). Vil jo så klart ha DFI LANPARTY NFII kortet pga utsende, men er det verdt å betale x kr for å få det LAN Party kortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lanparty-kortet er vel det ultimate dersom du er ute etter høy FSB. Men, dersom utseende ikke har noe å si, ville jeg heller gått for Infinity. Selve kortet er identisk, men mangler 2 S-ATA porter samt GBLAN. Quoter like gjerne meg selv fra en tidligere tråd hvor det var spørsmål om NF7-S vs DFI Lanparty;

Har NF7-S v2.0 og DFI NFII Lanparty selv. Kortene er ganske så ulike, og har begge sterke og svake sider:

DFI

+ Vdimm opp til 3.3v og VDD opp til 1.9v

+ Automatisk vref

+ Henter vdimm fra 5v-railen - muligheter for HØY vdimm

+ Klarer somregel 250MHz+ FSB uten mods

+ Mange tweakingmuligheter i moddede BIOS'er inkl. CPC av/på

- Maks vcore på 2v

- Flukterende vcore, krever mods for å få stabil

- Har endel "issues" rundt BIOS med mye rare feil.

NF7

+ Maks vcore 2.3v

+ Enkelt å modde

- Maks vdimm 2,9

- Henter vdimm fra 3,3v-railen slik at en ikke kommer over 3,2v vdimm uten å også ta 3.3v-rail mod.

- Maks VDD 1.7

Er absolutt et bra kort, men om det er verdt så mye, er jeg vel egentlig litt i tvil om. Skulle jeg kjøpt i dag, ville jeg heller gått for Infinity.

Lenke til kommentar
Der har du kankje et poeng. Jeg opplevde det samme med mitt. Hvilken RAM hadde du?

EDIT: POST NR 200 :w00t:

Twinmos Twister pc3200 512mb brikker. Sjekket CPU og RAM i en annen pc. Kjørte opp CPU til 230 fsb fint, mens ram'en feilet på over 185. Så sjekket tlibake med NF7'en, med asynkron FSB, 200 på CPU og 100 på RAM, funket ikke. Så både RAM'en og HK var crap. Plutselig ville det ikke POST'e lenger heller, bleh.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...