Gå til innhold

Kort for FarCry og Doom3?


Anbefalte innlegg

Jeg har til nå hatt noen problemer med Spillet FarCry, årsaken tror jeg er skjermkorte mitt, så jeg skal nå bytte korte.

-

Problemene har vært: Bakken på spillet har fått en ensformig farge (turkis) ink. vannet. Dette har medført at jeg ikke kan skille terenget fra hverandre (groper, lava, vann osv.)

Har tidligere fått flere tips her på forumet, alt fra: artifacts, DirectX, kjøleproblemer, men står fremdels uten fasiten...

-

Velger å satse på og bytte skjermkort. Sitter nå med: Matrox Parhelia-512 256MB men ønsker å bytte til en av disse:

Asus Radeon X800PRO 256MB

3DLabs Wildcat VP990PRO 512MB 256bit

-

Vil dette være ett godt valg, eller er det noen andre som ville vært bedre, med tanke på Doom3 som også ligger rundt svingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tanke på Doom3 som kjører på OpenGL så er GeForce 6800GT eller Ultra det beste tror jeg, men kan vel ikke si det helt sikkert før spillet kommer.

 

Ville gått for et 6800 GT kort... Hvis du har et Perhelia kort fra før har du kanskje brukt to skjermer på det? nVidia har bedre støtte for flere skjermer enn ATi

Lenke til kommentar
Raptor,12/07/2004 : 23:10]Hvis du har et Perhelia kort fra før har du kanskje brukt to skjermer på det? nVidia har bedre støtte for flere skjermer enn ATi

Nå er ikke jeg en spille entusiast, legger faktisk mer vekt på andre ting. Jobber med DAK og bilde behandling mest.

-

Har benyttet meg av både 2 og 3 skjermer.

-

Må si det er surt å kvitte meg med Matrox korte, men er også leit å ikke få den gleden av å spille disse spillene opptimalt.

-

Beste for meg hadde kanskje vært å hatt 2pc'er (1. en for "jobb" 2. for spill), men pengene rekker ikke til, skulle gjerne hatt fler av disse :)

-

Noen av komponentene jeg har:

-

Asus P4P800 Hovedkort for S478/800mhz

Intel Pentium 4 2.6 GHz Boxed PC800 Socket PGA478, 512kB

2x Corsair XMS3200LL DDR 512MB PC3200 32Meg x 8, CAS 2-2-2-6-T1, 400MHz

Matrox Parhelia-512 256MB DDR Dual-DVI AGP4X

TerraTec Producer Phase 28, 24Bit/192kHz PCI, Multi I/O Recording

Seagate Barracuda 7200.7 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

Seagate Barracuda 7200.7 120GB ATA 8MB cache 7200RPM

Lenke til kommentar
nVidias GF6 er nok best til Far cry (iallefall når ps 3.0 kommer) og ryktet sier vel at de yter bedre i DOOM3 og.

http://home.online.no/~ghbingen/6800GTpic/sm30.jpg

Ummm. Støtte du meg eller e du mot meg? For hvis han seie at det IKKE er noe ytelse forbedring, så må det motsatt være sant :dontgetit:

 

Anyways. Så noen tall av med og uten ps3.0. Grafikken blir ikke bedre, men antall fps går opp.

Lenke til kommentar
Har benyttet meg av både 2 og 3 skjermer.

-

Må si det er surt å kvitte meg med Matrox korte, men er også leit å ikke få den gleden av å spille disse spillene opptimalt.

Til bruk på flere skjermer så er GeForce6800 best. nVidia har som sagt bedre støtte for flere skjermer. Trenger du DualDVI så har de fleste 6800Ultra kort dette tror knaskje noen GT kort også har det.

 

Bruker selv et Parhelia 512 128Mb kort med AGPx8. Kommer nok til å bytte det i et 6800 Ultra kort selv, det er synd. Matrox har en overlegen flerskjerm støtte. Dumt at de ikke har produkter rettet mot spillemarkedet, men jeg spiller nesten aldri spill så det er ikke så nøye.

 

Og til den "dårlige" spøken med at 6800 krever sååååå mye strøm så kan jeg informere om at det ikke rever så mye mer strøm enn X800XT... :roll:

Lenke til kommentar

Denne diskusjonen har gått i flere topicer her på forumet.

Så dette blir en evig rullende ball,mener jeg.

Sitter selv med med ultra 6800 og HIS x800 pro.

Trur ingen av de kortene vil ha noen problem med noen av de spillene så det er egentlig hva du liker selv som det står på.

 

og du som sitter med 9800 pro trur jeg heller ikke vil ha noen problem, for som mange andre sier her på forumet så blir ikke et spill bare laget til de siste skjermkortene som har kommet ut for da hadde de ikke fått solgt omtrent noen spill.

Lenke til kommentar
Hva tror dere om mitt 9800 pro kort til disse spillene. Far Cry holder jo dette kortet ganske greit, men hvordan blir det med HL2 / Doom3?

 

Noen meninger?

Du vil garantert kunne kjøre Half Life 2 og Doom3 med eit Radeon 9800 Pro. Om du klarer å kjøre med alt på maks i AA, AF og med høg oppløsning veit eg ikkje, men med eit par hakk under maks så skal det kjøre knirkefint. ;)

 

Eg har tenkt å bruke mitt R9700 til dei 2 spela, og i framtida så lenge det rekker.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Må ha begge deler, blir å kjøpe et 6800 Ekstrem-ultra når det kommer noe sånt en gang ^^

Kan ikke gå rundt med bra d3 og latterlig opengl.

greit å bare bytte kort for anledningene ^^ evt ha det ene i den ene pcen og det andre i den andre :D

Har du engang prøvd Doom3? Jeg tror du vil oppleve at det ikke går så latterlig dårlig på maskinen din.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Hei Dj Charlie!

 

Her har du en test fra Xbit av Asus X800pro! -LINK-

 

også her får du se hvordan kortet fungere i Doom III, og da er X800 korta testa med catalyst 4.9 beat driver og vis du ser gjennom hele testen så ser du at fra den 4.8 til 4.9 er det stor forskjell...opp til 15fps på noen tester!

her har du ---LINK---

 

 

Kos deg med dette!

også får du dømme etter på!

 

lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...