Gå til innhold

Hjelp til anbefaling av ekstern tv-tuner

Saftis

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en usb tv-tuner, kravene er:

*usb 2.0

*stereo med god lyd

*mulighet for opptak i vga eller høyere

*godt bilde

*Ikke noe særlig over 1200,-

*fjernkontroll

Andre punkter som er fine, men ikke nødvendige, er:

*hardware mpeg2 eller mpeg4 encoder.

*txt-tv

Hvis det viser seg helt umulig å tilfredstille disse kravene, tar jeg gjerne anbefalinger på pci-versjoner også.

Har sett på produkter som MSI VOX Usb 2.0 og Terratec Cinergy 200 Usb, men disse er uaktuelle pga. dårlig kvalitet og elendige erfaringer på diverse forum og tester. Har også sett på Hauppauge sine 2500-kort, men disse blir for dyre (2000+)

Overrask meg med deres oversikt ! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men skulle du ikke ha ekstern TV-tuner, saft-is??

Jo helst, men det er fordi jeg gjerne ville kunne bruke den på familiens bærbare når jeg er hjemme på ferie. Stort sett skal den stå i studenthybelpc'en min.

Jeg tar heller et rått pci-kort med hardware encoding til 1100 enn en dårlig ekstern til samme prisen.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte POV NVTV i går og er strålende fornøyd så langt. Det ryktes at det kommer en ny firmware-oppdatering innen kort tid og ForceWare er jo fremdeles under utvikling. Jeg kjøpte et Pinnacle PCTV Stereo først men det ble returnert ganske raskt. Anbefales!

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte POV NVTV i går og er strålende fornøyd så langt. Det ryktes at det kommer en ny firmware-oppdatering innen kort tid og ForceWare er jo fremdeles under utvikling. Jeg kjøpte et Pinnacle PCTV Stereo først men det ble returnert ganske raskt. Anbefales!

Ja, tror jeg skal gå for dette kortet selv, men nyheten på forsida av hw.no uroliger meg litt... det går ikke an å laste Forceware fra nvidia sine hjemmesider, hva skjer når det kommer oppdateringer til det ? For det hørtes jo ikke helt ferdig ut, bl.a. kunne jeg gjerne sett at man kunne sette igang record fra der man er i time-shift... er jo gjerne ting man akkurat har sett man har lyst til å ta opp.

Lenke til kommentar

Har et Pinnacle PCTV pro, er ikke fornøyd med bildet, og lyden sitrer hele tiden. Og det er bare når tuneren er på, har Audigy 2 med nyeste oppdateringer.

Har nettopp fått Point Of View NVTV, lurer på om dette er kun for digitale satelitt mottakere, da tenker jeg spesielt på "TV inn (CATV, PAL)". Min vanlige TV kabel fra vegguttaket passer jo ikke inn. Den ser litt annerledes fra PCTV pro sin?

Eller finnes det kanskje en overgang slik at jeg få satt inn en vanlig TV kabel?

Må jeg virkelig sende in NVTV kortet, får ikke brukt den?

Lenke til kommentar

Har et Pinnacle PCTV pro, er ikke fornøyd med bildet, og lyden sitrer hele tiden. Og det er bare når tuneren er på, har Audigy 2 med nyeste oppdateringer.

Har nettopp fått Point Of View NVTV, lurer på om dette er kun for digitale satelitt mottakere, da tenker jeg spesielt på "TV inn (CATV, PAL)". Min vanlige TV kabel fra vegguttaket passer jo ikke inn. Den ser litt annerledes fra PCTV pro sin?

Eller finnes det kanskje en overgang slik at jeg få satt inn en vanlig TV kabel?

Må jeg virkelig sende in NVTV kortet, får ikke brukt den?

Det er en slik type connector som brukes på satelittdekodere ja, men kabelen er jo den samme (coaxial). Du får kjøpt en slik plugg hos f.eks. Elkjøp for et par tiere. Bare kapp av den gamle pluggen på ledningen og montér den nye.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

EPG'n i Pov NVTV laster ned programoversikter over kanaler som ikke benyttes i mitt kabeltv abonnement, og er dessuten ikke synkronisert med rett tv-kanal i kabelnettet (som er måtte settes manuelt). Dvs at trykker jeg på TV2 i EPG så skal jeg få opp tv kanalen i venstre bildehjørne men det er ingenting der. Dette hentes muligens fra kabeltv-listen som lastes inn ved installasjon men som er ubrukelig her i Trheim.

Til gjengjeld er selve EPG veldig bra. Veldig bra sammenlignet med det som jeg har sett på TV-løsninger.

Har vel litt mekking som må gjøres før jeg får til dette. Noen tips fra andre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...