robaamo Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Yez..Where to begin! Problemet er vel egentlig som følgende: Jeg tror ikke (ganske sikker) at forwarding av portene fungerer. Har åpnet porter til program som emule, bittorrent, dc++, ftp osv. i routeren og i firewall på pc'en. Men det har seg slik at jeg ikke får dette til å fungere. Får low id i emule + dc++...ingen får kontakt med ftp'en min osv... Hva kan være galt..har hørt noe om nat'ing men vet ikke hvordan dette fungere. Jeg har satt min ip til fix'ed i router. Noen som har peiling? Mvh Robin Lenke til kommentar
hce Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Det kan være at du må sette et pakkefilter i tillegg til å åpne porten. Titt videre i oppsettet av ruteren din. Lenke til kommentar
robaamo Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 pakkefilter? hmm er ikke helt sikker på hva du mener? Har åpnet for programmene i special apzz i router også...fårstår ikke hva mere det kan være? Kan ips ha noen spærrer? Lenke til kommentar
Support Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 En router en en brannmur i nettverkslaget, så hvorfor du har 2 brannmurer er ikke vits egentlig... Hvis du da ikke er fullstendig paranoid da..? Nei, fra spøk til revolver. Du må nok bare åpne portene i routeren, både i TCP og UDP, regner med at du har noe sånt valg? Lenke til kommentar
robaamo Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 etter det jeg tror jeg har gjort så er alt av porter som skal være åpnet...åpnet i routern, og i norton IS.... men ingen som får kontakt med ftp uansett..begynner å bli irriterende! Lenke til kommentar
Xpence Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Start med å fjerne norton IS se om du kommer noe lengre Lenke til kommentar
robaamo Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 har disablet is loongtime ago...men fungerer fortsatt ikke. Kan det være isp som fucker? Lenke til kommentar
robaamo Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 kan forøvrig også henvise videre til: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=264660&hl= Lenke til kommentar
stubrud Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 kan være at routinga ikke er rett satt opp. sjekk http://www.portforward.com/routers.htm for å være sikker. og brannmuren i xp må være slått av Lenke til kommentar
Duplo Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Den linken var genial Men fant ingen guides til Tele2s Ericsson HM210di router da Du vet ikke om noen bøker om routere og slike "IP-regler" så man kan lære seg litt? Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Var en tråd her på forumet for en stund siden som tok for seg Tele2's Ericsson router. Prøv å gjør et lite søk etter den tråden. Lenke til kommentar
Wolverine Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 Sjekker hvilke porter som er stengt av ruteren din eventuelt av ISP. For å sjekke om ISP har stengt porter kan du et kort øyeblikk slå av brannmuren og kjøre testen. Mvh Wolverine Lenke til kommentar
robaamo Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 4672 Closed rfa remote file access server men den står åpen i router...hmm er et av eksemplene Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Har opplevd at NIS kødder det til selv om det er disablet... prøv å avinst. eller lukk alle nis prg. i oppgavebehandlingen. Lenke til kommentar
robaamo Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 fant akkurat ut at den jævla isp'en min har gitt meg et modem med router innebygd...som sikkert garantert har firewall...! Hvordan kommer jeg til denne? åpnet porter i den? Lenke til kommentar
robaamo Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 Zyxel 650r-33 heter det vist... Lenke til kommentar
stubrud Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 det modemet står på den portforwardadressen jeg har sendt tidligere i denne tråden, sjekk den så finner du dett nok ut Lenke til kommentar
robaamo Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 ja fant modemet på siden.. Men tror faktisk di har byttet passord på modemet/routern...er iallefall ikke standar passord. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Reset modemet? (nullstiller alt..) Ofte er det ikke passord før du selv lager det .... la passord være blankt... bruker er ofte (?) admin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå