Howiey Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Jeg har ikke leitet så sinnsykt lenge på nettet etter dette kameraet fordi jeg er på ferie nå og sitter på en maskin med vanlig 56kbit modem, da jeg pleier og sitte hjemme med min 2mbit adsl... Men det jeg lurte på: Var i Tønsberg i en uke nå, da var ble jeg kjent med en kar som hadde Fujifilm Finepix S5000med 22Xoptisk zoom og 6,XX mpixler... Jeg har litt lyst på nytt kamera, jeg har nå finpix S304, og fikk lyst på S5000... Men jeg kan ikke finne det noen steder med 22xoptisk zoom eler 6,XXmpix... Kun 6Xoptisk og 3,XXmpix... Noen som kan leite det fram til meg? På forhånd takk! Lenke til kommentar
sarom Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Fujifilm Finepix S5000 har 10x optisk zoom og 3.2 (effective) Mpixel Se link: http://www.dcresource.com/reviews/fuji/fin...iew/index.shtml Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 S5000 lager bildefiler på 6 mp ved hjelp av en slags interpolering. 22x zoom er sikkert med en 2,2 x telekonverter. Mao standard s5000. Lenke til kommentar
Howiey Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2004 Fujifilm Finepix S5000 har 10x optisk zoom og 3.2 (effective) Mpixel Se link: http://www.dcresource.com/reviews/fuji/fin...iew/index.shtml Så det er bare 3,12mpixel men tilsvarer egentlig 6,xx mpixler? S5000 lager bildefiler på 6 mp ved hjelp av en slags interpolering. 22x zoom er sikkert med en 2,2 x telekonverter. Mao standard s5000. Så det går faktisk an og skifte/kjøpe linser til dette kameraet? Lenke til kommentar
ninja5000 Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Det står 22xZoom på kamera (har et selv) og det er sikkert fordi dem regner med den meningsløse digitale zoomen også. 10xOptisk x 2,2xDigital blir vel sånn omtrent 22 Kamera har 3,1 MP, men med interpoleringen "skal det" tilsvare 6 MP. Dette er egentlig også bare kvasi, men det tar bra bilder! Jeg er jævlig fornøyd. Bra pris også. Betalte 2.990,- for en måned siden. Når det gjelder linser, så har fuji en telelinse og en vidvinkel man kan kjøpe. Ellers får man masse såkalte close-up kits på nettet. Hama har f.eks. ett til rundt 2-300 kroner (i utenlandsk webshop). Da får man "fake" macro-linser, dvs. forstørrelsesglass med +1, +2 og +4 som kan stackes til opptil +7. Sjekk ut www.s5000.net for masse info og forum om s5000 og tildels også s7000 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Så det går faktisk an og skifte/kjøpe linser til dette kameraet? Nei, men du kan kjøpe konvertere for å sette på den eksisterende linsen for å utvide zoom-området eller vidvinkelområdet. Dette blir en litt annen sak, og reduserer bildekvaliteten noe. Men greit hvis man trenger det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå