Gå til innhold

Hva kom dere inn på til høsten?


krizkriz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Almennfaglig påbygning er for pingler :green:

 

Forkurs for ingeniør har 8 timer norsk i uka. Dette er i tillegg til 1-3 MX (matematikk tilsvarende alle almennfag-årene. Almennfaglig påbygning har kun 1 MX tror jeg.), 1-2 FY (tilsvarende 2 av almenndag-årene... eller..?), kjip kjemi, noe samfunnsfag, noe historie og simpel engelsk.

 

Tok det i fjor. Videre blir det vel Elkraft eller Elektroteknikk da jeg tidligere har gått GK Elektrofag og VK1 Elektro. Får ikke svar fra høgskolen enda.. Tror det var snakk om etter 20. juli en gang.

Med tanke på at jeg tok 1MX på grunnkurs så tror jeg ikke at dem har så "lav" matte der..

 

 

 

sim: Får få en hw.no gjeng til å si hei når du skal stå vakt "hjemem" ;)

Lenke til kommentar

kom inn på GK Medier og Kommunikasjon... men har visst det i noen måneder nå :D

Søkte privat uten om vigo systemet... lurer på hva eg kom innpå der

*sjekke*

 

EDIT: Har kommet inn på GK Allmenn så eg kan fortsatt ombestemme meg om eg vil... :)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

@Ueland; Nei, på påbygning så har dem 1MX ja. Det kommer litt an på hva du har hatt før, mulig at du bare har 1X, om du har tatt 1M før.. Innviklaa greier, men jeg vet vertfall at jeg hjalp noen venniner med matte og de hadde samma bok som jeg hadde i førsteklassen på almennfag..

 

@flodhest; Kommer du ikke inn på påbygning, så kommer du ikke inn. Du har allerede gått 2 år på yrkesfag, og har ikke "rett" på påbygning. Er ofte laaaaaaang venteliste på påbygning, men det er vel også den retningen der det er mest trefikk på listene. Mange som bare søkte på "pur", men som har fått lærekontrakt og ikke gidder gå påbygning. Kjenner noen som sto som nummer 39 som kom inn.

 

@mira; Ikke for å leke lærer ellerno, men WTF driver du med..? Håper for din del at du har attester på fraværet, er det noe arbeidsgivere ser på, så er det fraværet ditt, SPESIELT enkelttimer. Hele dager kan lett sees på som sykdom, kurs osv, men om man er vekke en time her og en time der osv, så ser mange det som skulk. Fraværet har enormt mye å si, synd at folk ikke vet om det.. Uansett, har du kommet inn på en studieretning, så har du noe som heter "fullføringsrett". Det betyr at du har rett på å fullføreden studieretningen så lenge den varer. Noen minuser finnes det;

Den sier ikke noe om hvilken skole (det gjelder jo alle egentlig)

Den sier ikke noe om NÅR det må gjøres. Du kan bli "utkasta" et år, men så fullføre senere. Nå har jo du forkjørsrett siden du har tatt GK og VKI, så den regelen er mer tjent på litt eldre som begynner på skolen igjen, eller folk som ombestemmer seg.

 

@piit; Min feil, det heter nok VKII. Står forresten for Videregående Kurs 2, noe som Allmennfaglig Påbygning er.. Jeg blanda litt, siden dem har GK Matte, GK Naturfag, VKI Norsk osv..

 

@NiwT; Hva skal du ha særemne om..? (btw; Gled deg til norsktimene, fy fan du skal igjennom masse drit, gitt)

 

@ZybiX; At fristen er 21. Juli, betyr vel i teorien et par-tolv timer utpå 22. Juli, da dem må ta hensyn til tidssoner da det er nettsøking/verifisering.

 

@tøs; Anbefaler deg å lese det jeg skrev til Mira.. Bedre forslag enn å skulke; Ta med lesestoff, musikk osv. Man får ikke noe med seg, men det får man heller ikke når man skulker..

 

@B|Real og sim; Ja, vi er barske vi militærgutter. Selv reiser jeg i Luftforsvaret 25. Juli på Madla..

 

:)

 

Langt innlegg gitt, slikt som skjer når man kjeder seg litt.. :innocent:

Lenke til kommentar

Marvil: Er fullstendig klar over det du sier, mye av fraværet er urettmessig og skal fjernes pga av at jeg sto oppført med et firetimersfag jeg ikke hadde meldt meg på. I tilleg har jeg vært elevenes representant på skolen og har derfor vært mye å kurs og møter.

Så det så :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...